آفتاب

نخست وزیر زن ترینیداد به دنبال انتخاب مجدد

نخست وزیر زن ترینیداد به دنبال انتخاب مجدد

اولین نخست وزیر زن ترینیداد و توباگو با چالش دشواری برای انتخاب مجدد در روز دوشنبه مواجه است. این درحالی است که اعتراضاتی درباره فساد و خشونت در این دو جزیر دریای کارائیب شنیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت تنگاتنگی برای کنترل پارلمان میان رهبر ائتلاف حاکم، "کاملا پرساد-بیسه سار"، نخست وزیر و "کیت رولی" رهبر حزب مخالف وجود دارد.

هر دو رقیب انتخاباتی دارای ایدئولوژی یکسانی هستند. هریک از آنها اعلام می‌کنند که می‌توانند بهترین‌ها را در جهت مقابله با جرایم خشونت آمیز و مدیریت منابع نفتی و گاز طبیعی با وجود کاهش قیمت‌ها انجام دهند.

پنج حزب و چندین کاندیدای مستقل برای دستیابی به 41 کرسی در پارلمان با یکدیگر رقابت می‌کنند. پرساد-بیسه سار 63 ساله در سال 2010 به عنوان رییس ائتلاف چهار حزب به نخست وزیری رسید.

وی "وقوع جرایم" را مشکل شماره یک کشور اعلام کرده و خواستار عملکرد بهتر پلیس شده است.

نخست وزیر کنونی اعلام کرده "اکنون زمان آن نیست که حزبی را که تجربه‌ای ندارد، مورد سنجش قرار دهیم. نیاز است که به ما یک فرصت پنج ساله دیگر بدهید تا بتوانیم کارهای خود را به سرانجام برسانیم."

نخست وزیر کنونی وعده‌هایی مانند ساخت بزرگراه‌های جدید، بیمارستان برای کودکان، لپ تاپ‌های رایگان برای مدارس ابتدایی و اعطای دستمزد به مادران سرپرست خانوار را داده است.

این در حالی است که طرفداران حزب مخالف، حزب حاکم را به اعمال سیاستهای قومی متهم می‌کنند.

انتهای پیام

کد N947102

وبگردی