آفتاب

ساز مخالف جعجع برای شرکت در مذاکرات ملی لبنان

ساز مخالف جعجع برای شرکت در مذاکرات ملی لبنان

رئیس حزب "القوات اللبنانیه" مخالفت خود را با شرکت در مذاکرات ملی لبنان اعلام کرد و خواهان انتخاب فوری رئیس‌جمهور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه در مراسم بزرگداشت "شهدای این حزب" در جنگ داخلی لبنان گفت: برگزاری مذاکرات در شرایط کنونی ما را از رفتن در مسیر انتخاب رئیس‌جمهور که مهم‌ترین اقدام برای خلاصی از اوضاع موجود است، منحرف می‌کند.

وی افزود: مذاکرات تنها وقت تلف کردن است و باعث می‌شود مشکلات واقعی ما از جمله مشکل زباله‌ها و انتخاب رئیس‌جمهور به حاشیه برود.

جعجع به جلسات مذاکرات گروه‌های سیاسی در طول سال‌های گذشته که بی‌نتیجه مانده است، اشاره و تاکید کرد: تمامی این جلسات ما را به قانون جدید انتخابات و برگزاری انتخابات پارلمانی نرساندند و برخی را به احترام به مرزها و حاکمیت لبنان و شرکت نکردن در جنگ سوریه قانع نکردند.

وی افزود: تمامی اوضاع و شرایط نشان می‌دهد که مذاکرات نتایج قبل را خواهد داشت در نتیجه ما هرگز در این مذاکرات شرکت نخواهیم کرد. کشور غرق در زباله شده است و از حدود دو ماه پیش تاکنون به راهکاری در این خصوص دست نیافته‌ایم.

اخیرا نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان از گروه‌های سیاسی خواست تا مذاکرات ملی را برای گفتگو درخصوص مشکلات کشور برگزار کنند. این مذاکرات نهم سپتامبر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N947096

وبگردی