آفتاب

پسر سیسی رئیس اتاق عملیات انتخابات پارلمانی مصر شد

پسر سیسی رئیس اتاق عملیات انتخابات پارلمانی مصر شد

تسنیم نوشت:منابع سیاسی برجسته به پایگاه العربی الجدید گفتند که اتاق عملیاتی برای مدیریت انتخابات پارلمانی آینده مصر تشکیل شده است که محمود عبدالفتاح السیسی پسر رئیس‌جمهور مصر مدیریت آن را بر عهده دارد.


منابع سیاسی برجسته در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی العربی الجدید از تشکیل اتاق عملیاتی برای مدیریت انتخابات پارلمانی مصر خبر دادند.

این منابع سیاسی با بیان اینکه انتخابات آینده مصر از مقر دستگاه اطلاعاتی مصر مدیریت می‌شود، گفتند که اتاق عملیات حقیقی برای مدیریت این انتخابات از 4 نفر تشکیل شده است که محمود عبدالفتاح السیسی فرزند رئیس‌جمهور مدیریت این اتاق عملیات را بر عهده دارد.

به گفته این منابع این 4 نفر عبارتند از «محمود عبدالفتاح السیسی» پسر رئیس‌جمهور مصر و افسر دستگاه اطلاعانی این کشور، «اسامه‌هیکل» رئیس شورای اداره شهرک تولیدات رسانه‌ای، «محمد ابوشقه» مشاور حقوقی ستاد انتخاباتی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری، و «سامح سیف الیزل» از افسران بلندپایه اطلاعاتی اسبق مصر.

این منابع افزودند که این 4 نفر، هر روز در ساختمان دستگاه اطلاعاتی مصر گرد هم می‌آیند تا امور مربوط به تشکیل پارلمان جدید را نهایی کنند به گونه‌ای که پارلمان جدید از طریق تشکیل فهرست "فی حب مصر" (در عشق مصر) تسلیم السیسی باشد و علاوه بر این از تشکیل فراکسیونی بزرگ برای نیروهای واحد در پارلمان جلوگیری شود.

این منابع گفتند که ابوشقه و فرزند السیسی از پیروزی «محمد بدران» رئیس سابق اتحادیه دانشجویان مصر و رئیس حزب "مستقبل وطن" حمایت می‌کنند و از سوی برخی از سرمایه داران طرفدار دولت از جمله «احمد ابوهشیمه" رئیس هیئت مدیره شرکت "حدید المصریین" بودجه فراوانی در اختیار وی قرار گرفته است.

ایجاد نمادهای جدید سیاسی تحت کنترل دولت

به گفته این منابع، حمایت فرزند السیسی از چنین شخصی در انتخابات آینده در چارچوب تلاش برای ایجاد نمادهای جدید سیاسی تحت کنترل دولت و تشکیل یک تشکل سیاسی جوان جدید برای حمایت از السیسی صورت می‌گیرد و فرزند السیسی شخصا این پرونده را مدیریت می‌کند.

دغدغه عبدالفتاح السیسی


پارلمان آینده یکی از دغدغه‌های جدی عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر است، زیرا قانون اساسی جدید به پارلمان اختیارات گسترده‌ای از جمله برکناری رئیس‌جمهور را داده است.

مسئولان کمیته عالی انتخابات مصر هفته گذشته اعلام کردند مرحله اول انتخابات پارلمانی، روزهای 17 و 18 اکتبر(شنبه 25 مهر و یکشنبه 26 مهر) در خارج و روزهای 18 و 19 اکتبر(یکشنبه 26 مهر و دوشنبه 27 مهر) در داخل مصر برگزار خواهد شد.

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر روزهای21 و 22 نوامبر(شنبه 30 آبان و یکشنبه اول آذر) در خارج و 22 و 23 نوامبر(یکشنبه اول آذر و دوشنبه دوم آذر) در داخل مصر برگزار خواهد شد.

49261

کد N947046

وبگردی