آفتاب
اکرمی در گفتگو با مهر:

مسئولان در رسانه‌ها پاسخ زیاده گویی‌های مقامات آمریکایی را بدهند

مسئولان در رسانه‌ها پاسخ زیاده گویی‌های مقامات آمریکایی را بدهند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به زیاده گویی های مقامات امریکایی در مورد برجام، گفت: مسئولان باید هم در مصاحبه‌هایشان و هم در رسانه‌هایشان پاسخ بعضی از مطالب آنها را بدهند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه دنیای امروز، دنیای اطلاعات، ارتباطات و رسانه‌ها شده و کمترین و کوچکترین و بزرگترین حرف در سراسر دنیا پخش می‌شود، اظهارداشت: آمریکا به دلیل زیاده‌خواهی و ادعای ابرقدرتی برای همه دنیا خط و نشان می‌کشد، از جمله درباره ایران.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، افزود: آمریکا راست و دروغ در مورد ایران می‌بافد، مخصوصا این ایام که اوباما و وزیر امور خارجه اش راه افتاده اند می‌روند این ایالت و آن ایالت در رابطه با برجام  صحبت می‌کنند، حرف زیادی می‌زنند و زیاده گویی می‌کنند.

وی با تاکید براینکه ایران تنها در ارتباط با مسئله هسته ای مذاکره کرده است ، گفت: ما فقط در رابطه با مذاکرات هسته‌ای با آمریکا حرف زدیم، آن هم با ۱+۵، اما آنها اسرائیل را هم قاطی می‌کنند، همسایه‌ها را هم مخلوط می‌کنند، می گویند باید ایران حریم همسایه‌ها را حفظ کند، در امور آنها دخالت نکند یا باید نگاهش و روش‌اش را نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر دهد و امثال اینها.

اکرمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه مسئولان ما باید پاسخ مقامات آمریکایی را بدهند، گفت: مقام معظم رهبری هم به مردم و هم به مسئولان تذکر می‌دهند که آمریکا حرفهای زیادی می‌زند و باید اینها پاسخ داده شود؛ لذا مسئولان باید هم در مصاحبه‌هایشان و هم در رسانه‌هایشان پاسخ بعضی از مطالب آنها را بدهند.

وی همچنین در مورد خطر نفوذ امریکا بعد از توافق هسته ای گفت:  آمریکا به دلیل پرحرفی گاهی اضافه بر قصه مذاکرات هسته‌ای، راجع به مسائل دیگر هم صحبت می کند. مقامات امریکایی در صحبت هایشان می ‌گویند ایران باید رفتار خود را تغییر دهد و یا می‌گویند ما از طریق این مذاکرات می خواهیم زمینه را برای تغییر رفتار ایران فراهم کنیم و یا اینکه علاوه بر بحث مذاکرات یک مرتبه روابط را هم مطرح می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها کوشش می‌کنند از طریق نفوذ مقاصد خود را تامین کنند، در گذشته ابزار آنها تحریم و تهدید بوده و امروز از طریق نفوذ می‌خواهند زمینه را برای خودشان فراهم کنند که رهبرانقلاب به درستی این توطئه ها را شناسایی کردند و در مورد آن به مسئولان هشدار دادند.

کد N946765

وبگردی