آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مواضع اصولی ایران در حمایت از مقاومت به قوت خود باقی است

مواضع اصولی ایران در حمایت از مقاومت به قوت خود باقی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مواضع اصولی ایران در حمایت از مقاومت تغییر نمی‌کند گفت که جمهوری اسلامی ایران همچنان از ملت‌های مظلوم دفاع خواهد کرد و دست از این حمایت بر نمی‌دارد.

باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مقام معظم رهبری احترام به قانون و تاکید به اجرای قانون است. لذا با توجه به این که بر اساس اصل 77 قانون اساسی توافقات بین‌المللی بین دولت ایران و دولت‌های دیگر باید به تصویب مجلس برسد، تاکید ایشان این است که به قانون احترام گذاشته شود و مجلس که راس امور است به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: همچنین احترام به دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده و باور به اینکه آن‌ها هم تلاششان را انجام داده‌اند که بهترین را انجام دهند، لازم است. ما هم به عنوان مجلس وظیفه ای داریم و باید دقت نظر بیشتری شود که حقوق ملت تضییع نشود و ما به عنوان مدافع حقوق ملت باید به وظیفه خود عمل کنیم.

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری پیشبرد امور از روال قانونی و معمول است یادآور شد: ایشان امر کردند که مجلس به دقت توافق را بررسی کند تا خدای ناکرده عدول از خطوط قرمز نشود و دست طرف مقابل بسته باشد و خدای نکرده توافق به گونه‌ای نباشد که با دست خود برای پیشرفت ملت مشکل درست کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه یاوه گویی آمریکایی‌ها و حرف‌های بی‌ارزش و مضحک آن‌ها علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد، ادامه داد: اینها نه توان و نه جرات اقدامی علیه ملت ایران را دارند و اگر بخواهند حماقت کنند قطعا ملت ایران جواب دندان شکن و تاریخی به آن‌ها خواهد داد؛ چرا که ما در بعد نظامی مشکلی برای مقابله با دشمنان نظام نداریم و کشور ما اقتدار لازم را دارد و می تواند با تمام قدرت و با تدابیر مقام معظم رهبری و تبعیت ملت و دولتمردان در مقابل استکبار بایستد؛ همچنان که هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرد.

حسینی با بیان اینکه مواضع اصولی ایران در حمایت از مقاومت به قدرت خود باقی است و تغییری نمی کند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم کودک کش و جنایتکار است و برای کل جامعه بشری خطر و تهدید محسوب می‌شود، ما هم وظیفه خود می‌دانیم که در راستای دفاع از حقوق بشر و تامین منافع و مصالح ملی خود همچنان از ملت‌های مظلوم دفاع کنیم و دست از حمایت بر نمی‌داریم.

انتهای پیام

کد N946677

وبگردی