آفتاب
موگرینی:

کشورهای اروپایی مهاجران بیشتری بپذیرند

کشورهای اروپایی مهاجران بیشتری بپذیرند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به کشورهای عضو این اتحادیه خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به بحران مهاجران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به بحران مهاجران در اروپا و چنددستگی های شدید در میان کشورهای اتحادیه اروپا خواستار برخورد معقول کشورها با این موضوع شد.

وی بعد از یک جلسه غیر رسمی وزرای خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: بالاخره باید با این موضوع کنار آمد و هرچه زودتر واکنش متحد کشورهای اروپایی نسبت به این بحران لازم است. موگرینی افزود: این موضوع همه کشورهای اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار داده است. چند ماه پیش ایتالیا، یونان و مالت بودند ولی حالا همه کشورها درگیر این بحران شده اند و باید به صورت برنامه ریزی شده آن را حل کرد.

این در حالی است که بحران مهاجران در مرزهای اروپا شکاف قابل ملاحظه ای بین کشورهای اتحادیه اروپا ایجاد کرده است. کشورهای شرق اروپا با آمدن مهاجران مخالف هستند و غربی های این اتحادیه نیز واکنشی جدی نسبت به این بحران نشان نداده اند.

جلسه غیر رسمی وزرای خارجی اتحادیه اروپا در حالی بدون دستیابی به نتیجه ای خاص پایان یافت که در حال حاضر هزاران نفر از مهاجران با اتوبوس ازمجارستان به سمت اتریش و آلمان برده می شوند.

موگرینی گفت: این مسئله به طور قابل توجهی برای آینده اتحادیه اروپا اهمیت دارد. وی خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: یادمان باشد که ترکیه دو میلیون مهاجر را پذیرفته است ولی کشورهای اروپایی نمی توانند برای پذیرش ۶۰ هزار نفر اولیه به اجماع نظر برسند.

قرار است کمیسیون مهاجران اتحادیه اروپا درباره تقسیم بندی مهاجران در کشورهای اروپایی تصمیم بگیرد.

در همین حال «سباستین کورز» وزیر خارجه اتریش نیز از کشورهای اروپایی خواسته است برای حل این بحران اقدام لازم را انجام دهند. پلیس اتریش می گوید ۴ هزار مهاجر از مرز این کشور عبور کرده اند و انتظار می رود تعداد آنها به ۱۰هزار نفر نیز برسد.

 

کد N946639

وبگردی