آفتاب
یک مقام قضایی:

تضعیف دولت از جمله مصادیق بارز جرایم انتخاباتی است

تضعیف دولت از جمله مصادیق بارز جرایم انتخاباتی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: صیانت از انتخابات وظیفه‎ای مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، قاضی شاکرمی در جلسه ستاد پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی لرستان، افزود: رعایت حق‎الناس وظیفه‎ای مهم و صیانات از انتخابات وظیفه‎ای مقدس است، مجلس در رأس امور قرار دارد تا آن‌جا که چندین اصل مهم قانون اساسی بر این مهم تاکید کرده است، انتخابات در واقع گزینش نمایندگان توسط مردم است و سرنوشت مملکت را تعیین می‎کند، هر چند که متولیانی برای سلامت انتخابات وجود دارد لیکن صیانت از انتخابات بر عهده همگان است.

وی اظهار کرد: پیش‎بینی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی کاری مهم و ارزشمند است، جرایم انتخاباتی معمولا از سه دسته بروز می‎کند، کاندیداها، اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی وابسته به دستگاه‎ها و سازمان‎ها که در سه بازه زمانی قبل از انتخابات، حین انتخابات و بعد از انتخابات ممکن است بروز کند.

وی تصریح کرد: تبلیغات زودهنگام، اهانت، تهمت، تخریب و تضعیف دولت، مجلس و کاندیداهای دیگر، قومیت گرایی و ... از جمله مصادیق بارز جرایم انتخاباتی است که گاهی می‎تواند در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم لرستان افزود: اعتماد مردم به دستگاه قضایی افتخار بزرگی است که در طول سالیان درازی بدست آمده است و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به عنوان نماینده دستگاه قضاء بر روند انتخابات باید تمام همت و قدرت خود را در راه صیانت و سلامت انتخابات به‎کار گیرد برهمین اساس از سه ماه گذشته به منظور سازماندهی و رصد فعالیت‎های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان و سایر نمایندگان عضو ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی این مهم را دستور کار خود قرار داده‎اند.

وی خطاب به کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی و خبرگان اظهار کرد: بهتر است کاندیداها قبل از هرگونه ورود به عرصه انتخابات ابتدا توان و استعدادهای خود را در خصوص رفع مشکلات اجتماعی و احقاق حقوق مردم بسنجند؛ زیرا هیچ ارزیابی بهتر از خود فرد برای عملکردش وجود ندارد، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی مرجعی مهم و یاوری پرتوان برای شورای نگهبان در ارتقای سلامت انتخابات است و بهتر است کاندیداهای محترم از هرگونه تخلف پرهیز کنید؛ زیرا این ستاد با فعالیت‎های اطلاعاتی و رصد رخدادهای انتخاباتی چشم بیدار دستگاه قضاء و بازوی توانمند شورای نگهبان در برخورد با جرایم انتخاباتی بوده و از جایگاه ویژه قانونی برخوردار است.

وی گفت: رسانه‎ها عامل بسیار کلیدی در پیشگیری از جرایم انتخاباتی هستند و باید با برنامه‎ریزی منصفانه جلوی هرگونه بی‎اخلاقی انتخاباتی را گرفت.

انتهای پیام

کد N946532

وبگردی