آفتاب

چین از تلاش روسیه برای احیای خاور دور حمایت می‌کند

چین از تلاش روسیه برای احیای خاور دور حمایت می‌کند

معاون نخست وزیر چین امروز در سخنانی تلاش روسیه برای توسعه خاور دور را همگام با سیاست های پکن قلمداد کرده و از تمایل رئیس جمهور روسیه در راستای ایجاد منابع جدید توسعه در این منطقه حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «وانگ یانگ» معاون نخست وزیر چین امروز از همسویی راهبرد کشورش با تلاش روسیه برای تقویت مناسبات در خاور دور خبر داد و گفت که پکن از تمایل «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این خصوص حمایت می کند.

وانگ در این باره گفت: راهبرد توسعه خاور دور با استراتژی باز احیاء کریدور شمال-شرق چین همزمان شده است؛ لذا مشارکت مسکو-پکن در این خصوص می تواند راهگشا بوده و منافع زیادی را ایجاد نماید.

پوتین در جریان اجلاس اقتصادی شرق روسیه که روز جمعه در شهر «لادی وستک» برگزار شد، وعده ایجاد شرایط تجاری مطلوب و حمایت های دولتی را از آن دسته سرمایه گذاران داخلی که تمایل به حضور و فعالیت های اقتصادی در سرزمین های دور افتاده روسیه را داشته باشند، اعلام کرده بود. 

گفتنی است، ۱۰ شهریور ماه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور قرار است در اجلاس اقتصادی شرق روسیه درباره فرصت های متنوع اقتصادی در تمامی این کشور و نیز خاور دور سخنرانی کند.

اجلاس اقتصادی شرق روسیه از سوم تا پنجم سپتامبر در شهر «ولادی وستک» روسیه به عنوان مبنایی برای گفتگو میان سرمایه گذاران بین المللی، دولت روسیه و کشورهای آسیا اقیانوسیه برگزار شد.

بیش از ۲۰۰ پروژه سرمایه گذاری به ارزشی فراتر از ۴/۷ تریلیون روبل معادل ۷۰/۴ میلیارد دلار در این اجلاس مطرح خواهد شد.

گفتنی است از زمان ایجاد بحران در مناطق شرقی اوکراین و تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، مسکو تلاش خود را بر مقابله با این تحریم ها به ویژه در حوزه های اقتصادی متمرکز کرده است.

مناطق شرقی اوکراین از ابتدای سال میلادی گذشته پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه خواستار جدایی از اوکراین شدند که همین امر منجر به بروز درگیری های خونین در شرق این کشور شد.

کشورهای غربی به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین اقدام به تحریم روسیه کرده است؛ اقدامی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

کد N946301

وبگردی