آفتاب

پیش بینی عبور ۱۰ هزار مهاجر از مرز مشترک مجارستان و اتریش

پیش بینی عبور ۱۰ هزار مهاجر از مرز مشترک مجارستان و اتریش

سیل عظیم مهاجرینی که طی روزهای گذشته اسیر سیاست های ضد مهاجرتی دولت راستگرای مجارستان بودند، پس از رایزنی های فشرده دولت وین عازم اتریش شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استریتس تایمز، وزارت کشور اتریش اعلام کرد شمار مهاجرینی که امروز از مرز مجارستان وارد این کشور خواهند شد به احتمال زیاد از رقم ۱۰ هزار نفر فراتر خواهد رفت.

از شب گذشته تا کنون که دولت بوداپست با فراهم کردن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و تسهیل شرایط عبور پناهجویان به داخل کشور همسایه موافقت کرده است، ۴ هزار نفر از آنها وارد خاک اتریش شده اند.

صدراعظم اتریش پیشتر اعلام کرده بود که این کشور و آلمان توافق کرده اند تا مرزهایشان را به روی پناهجویانی که در مجارستان هستند، باز کنند.

ناگفته نماند رهبران اروپا بحران مهاجرت را علیرغم خبرهای متعدد مبنی بر غرق شدن قایق های حامل مهاجرین در دریای مدیترانه هرگز با جدیت دنبال نکردند حال آنکه پیدا شدن جسد بی جان کودک ۳ ساله سوری که چندی پیش آب وی را به ساحل شهر «بدروم» کشور ترکیه رساند، به عاملی برای بیداری افکار عمومی و اعمال فشار بر اروپا تبدیل شده و آنها را به چاره جویی واداشته است.  

اغلب مهاجرین از کشورهای بحران زده خاورمیانه نظیر سوریه، عراق و افغانستان عازم کشور مجارستان می شوند تا اگر دولت راست گرای بوداپست مجالی به آنها بدهد با پای پیاده هم که شده خود را به کشورهای اروپای غربی برسانند.

کد N946271

وبگردی