آفتاب

سازمان ملل: صلح‌بانان برای برقراری سریع ثبات در آفریقای مرکزی وارد عمل شوند

سازمان ملل: صلح‌بانان برای برقراری سریع ثبات در آفریقای مرکزی وارد عمل شوند

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: صلح‌بانان این سازمان باید اقدامات سریعی را برای مقابله با گروه‌های مسلح و برقراری ثبات در جمهوری آفریقای مرکزی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، زید رعد الحسین، رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل در جریان یک کنفرانس خبری با اشاره به استقرار نیروهای بیشتر و هلی کوپترهای جنگنده برای انجام ماموریت‌های صلح بانان در جمهوری آفریقای مرکزی گفت: اوضاع امنیتی در این کشور آفریقایی بهبود یافته و نیروهای صلح بان توانسته‌اند از خشونت‌ها بکاهند.

وی ادامه داد: تحولات در جمهوری آفریقای مرکزی تدریجی است و دستاوردهایی که نیروهای صلح بان و نیروهای امنیتی محلی در این کشور به دست آورده‌اند ناچیز است با این حال تلاش می‌کنیم تا به برقراری ثبات و امنیت در این کشور بپردازیم که در سال 2013 به خاطر خشونت‌های قومی قبیله‌ای دچار تنش شده است.

این مقام مسئول و ارشد حقوق بشر سازمان ملل افزود: در جریان این درگیری‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی 800 هزار تن مجبور به فرار از محل زندگی خود شده و گروه‌های مسلح هنوز به کشتار مسلحانه و غارت خانه‌های محلی می‌پردازند. بنابراین باید اقدامات بیشتری برای دستیابی به ثبات و امنیت در این کشور صورت گیرد.

سازمان ملل 9 هزار سرباز و 1580 نیروی پلیس در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر کرده و کشورهای همسایه نیز قول دادند تا در صورت نیاز به کمک این نیروها بپردازند.

رعد الحسین گفت که با فرمانده نیروهای سازمان ملل در بانگی، پایتخت آفریقای مرکزی به منظور انجام اقدامات ضروری برای مقابله با سوء استفاده‌های جنسی و تجاوزهایی که توسط صلح بانان علیه غیرنظامیان صورت می‌گیرد به گفت‌وگو می پردازد.

انتهای پیام

کد N946246

وبگردی