آفتاب

وزیر دفاع پیشین انگلیس: توافق هسته‌ای اجرای فهرست خواسته‌های ایران است

وزیر دفاع پیشین انگلیس: توافق هسته‌ای اجرای فهرست خواسته‌های ایران است

وزیر دفاع پیشین انگلیس گفت که غرب در مذاکرات هسته‌ای‌اش با ایران تسلیم خواسته‌های این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری دیلی سیگنال، لیام فاکس، وزیر دفاع پیشین انگلیس با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که ماه ژوییه در وین حاصل شد گفت: ما همه چیز را در ابتدا تسلیم کردیم تنها به این امید که آن‌ها (ایرانی‌ها) تغییر کنند. غرب با لغو فوری تحریم‌های ایران به جای لغو مرحله‌ای آن‌ها به علاوه شرایطی که خودش تعیین می‌کند،‌ تسلیم خواسته‌های ایران شد.

وزیر دفاع پیشین انگلیس افزود: این در حالی است که ایران به حدود 150 میلیارد دلار از سرمایه بلوکه شده‌اش دسترسی خواهد یافت که آن را فورا صرف توسعه ارتش و زیربنای شهری‌اش خواهد کرد.

وی ابراز نگرانی کرد که با توجه به پولی که ایران به آن دست خواهد یافت، تاثیر تحریم‌های آینده که قرار است در صورت نقض توافق توسط تهران علیه این کشور اعمال شوند هم کم خواهد شد. زمانی که صنعت در ایران توسعه یابد و سوددهی آن آغاز شود، غرب قادر نخواهد بود حتی در صورت پایبند نبودن ایران هم تحریم‌ها را دوباره اعمال کند.

فاکس در ادامه با ابراز خشم خود نسبت به توافق هسته‌ای، آن را اجرای فهرست خواسته‌های ایران توصیف کرد و گفت: به توافق نگاه کنید و آن را با خواسته‌های اولیه‌مان و خواسته‌های اولیه ایران مقایسه کنید و ببینید که در نهایت کدام یک به خواسته‌هایش نزدیک‌تر است.

انتهای پیام

کد N946133

وبگردی