آفتاب
اجمالی/محسن رضایی در نشست خبری:

اموال مسئولان در صورت تصویب مجمع در سایت مشخص اعلام می‌شود

اموال مسئولان در صورت تصویب مجمع در سایت مشخص اعلام می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی طرح رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان در مجمع، گفت: در صورت تصویب مجمع، علاوه بر رسیدگی به اموال مسئولان، این اموال در یک سایت مشخص اعلام عمومی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و در نشست خبری با رسانه‌ها ضمن تبریک هفته دولت و اعلام قدردانی اعضای مجمع از هیات دولت، اظهار داشت: دولت خدمتگزار در هفته دولت فرصت خوبی داشته‌اند تا کارنامه دو ساله خود را برای مردم توضیح دهند.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی طی دو سال اخیر آرامش حاکم شده است، تصریح کرد: هر چند هنوز مردم با مشکلات اقتصادی مواجهند، اما تلاش دولت در این راستا مورد تقدیر مجمع است.

شورای عالی ۲۲ نفره پیشگیری از وقوع جرم تشکیل می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه با اشاره به دستور کار امروز مجمع، اظهار داشت: در جلسه امروز قانون پیشگیری از وقوع جرم در کشور مورد بررسی قرار گرفت؛ مجلس مصوبه‌ای در این رابطه داشته است که با سه اصل قانون اساسی مغایر بوده و قوه قضاییه نیز خواهان تغییرات زیادی در مصوبه مجلس بوده است.

رضایی گفت: چون از لحاظ آیین‌نامه‌ای، خودمان نمی‌توانستیم در این رابطه تصمیم بگیریم، از مقام معظم رهبری اجازه خواستیم تا مواد دیگری غیر از مواد اختلافی مجلس و شورای نگهبان را مورد بحث قرار دهیم که موافقت کردند و الان مدت‌هاست که قانون پیشگیری از وقوع جرم را مورد بحث قرار داده‌ایم که در نهایت امروز در قالب یک متن اصلاح شده، در جلسه مجمع مطرح و دو ماده از آن تصویب شد.

وی اضافه کرد: این دو ماده درباره تعریف جرم و نیز اعضای شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم بود که در رابطه با اعضای شورا مقرر شد برخی نهادها مانند ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز عضو شورا باشند؛ در نهایت تشکیل یک شورای عالی ۲۲ نفره به ریاست قوه قضاییه به تصویب مجمع رسید و وظایف و اختیارات شورا نیز مورد بحث قرار گرفت که به دلیل اختلافات دولت، قوه قضاییه و مجلس، قرار شد در جلسات آینده بحث شود.

دارایی مسئولان در صورت تصویب مجمع در سایت مشخص اعلام می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به در دستور کار بودن طرح رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان در این مجمع اظهار داشت: مباحث مربوط به این طرح تمام شده و به محض اتمام رسیدگی به قانون پیشگیری از وقوع جرم در یک یا دو جلسه آینده مجمع، قانون رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت و پیشنهاداتی نیز ارائه شده است که باید بررسی شود.

رضایی با بیان اینکه قانون مصوب مجلس در این رابطه قدری گسترده شده است، افزود: بر اساس مصوبه مجلس قرار شده است که علاوه بر رسیدگی به اموال مسئولان، اعلام عمومی اموال و دارایی‌ها نیز مد نظر باشد که الان نمی‌دانم آیا در صحن مجمع اضافه بر قانون مصوب مجلس چیزی تصویب خواهد شد یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های مجمع موافق این مساله هستند، اما در صحن هنوز تصمیم‌گیری نشده است و اگر تصویب شود که علاوه بر رسیدگی بر اموال مسئولان، اموال و دارایی آنها در یک سایت اعلام شود که معلوم شود هر مسئولی چه اموالی دارد، این مساله به اطلاع عموم خواهد رسید.

ادامه دارد...

کد N946090

وبگردی