آفتاب
از سوی سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام(ره)؛

همایش «بررسی نقاط قوت و ضعف مذاکرات هسته‌ای» برگزار شد

همایش «بررسی نقاط قوت و ضعف مذاکرات هسته‌ای» برگزار شد

همایش «بررسی نقاط قوت و ضعف توافق هسته‌ای» به همت سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام(ره) استان کرمان در تالار خانه‌ شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، این همایش با قرائت پیام حجت السلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) آغاز شد و پس از آن میرزایی دبیر شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات کرمان طی سخنانی با تاکید بر آثار رفع تحریم‌ها و ایجاد آرامش اقتصادی در کشور؛ ایران را کشوری تاثیر گذار در منطقه خواند و گفت: توافق هسته‌ای باعث بازیافتن جایگاه ایران در سطح جهانی شد.

وی با دعوت از احزاب و انجمن‌ها برای فعالیت بیشتر در سال جاری از عملکرد دو ساله‌ دولت تقدیر کرد و گفت: باید مشکلات موجود را حل کنیم و زمانی می‌توانیم به حل مشکلات امیدوار باشیم که مجلسی داشته باشیم که خردورز، پاکدست و شجاع باشد.

وی از تمامی جناح‌ها و احزاب خواهش کرد که با افراد پاکدست و شجاعی پا به مجلس بگذارند و ادامه داد: ما به‌ عنوان بخشی از جریان اصلاح‌طلبی آماده‌ی همکاری با تمامی جناح‌ها هستیم تا مشکلات حل شود.

همچنین در ادامه این مراسم، حسین امیری خامکانی با تشکر از مجمع نیروهای خط امام(ره) کرمان برای برگزاری همایش، صحبت‌های خود را پیرامون برجام آغاز کرد و از خدمات استاندار کرمان، علیرضا رزم حسینی در رفع موانع تولید استان کرمان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌های‌هسته‌ای ایران، از تنگناهایی که قطعنامه‌های شورای امنیت برای ایران بوجود آورده بودند سخن گفت و افزود: در مذاکرات سیاسی صفر یا صد نداریم. بالاخره مذاکره مستلزم دادن امتیاز است.

وی ادامه داد: توافق هسته‌ای باعث شده است که غنی‌سازی حق ایران شناخته شود و برای اولین بار در شورای امنیت عنوان شد که کشور ما می‌تواند حق غنی‌سازی داشته باشد و این یک پیروزی است و از نگاه دیگر این توافق یک توافق قابل قبول است؛ نه خوب است و نه بد، بلکه قابل قبول است. این توافق بد است چون میزان پیشرفت ما را در صنعت هسته‌ای محدود کرده است ولی خوب است چون ما هنوز می‌توانیم غنی‌سازی کنیم و این حق حفظ شده است و البته ما ازین توافق ابراز رضایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: همان‌گونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند در متن برجام هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های موشکی تعیین نشده بجز موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند که ما از اول هم دنبال چنین چیزی نبوده‌ایم.

امیری در پایان با بیان اینکه همت و اراده‌ی ملی و همدلی لازمه ی دفاع از اقتدار کشور و ساختن اقتصادی تخریب ناپذیر است؛ تحریم‌ها را چالشی خواند که روی اعصاب مردم راه می‌رفت و تیم مذاکره کننده را حلال این مشکل دانست.

انتهای پیام

کد N946077

وبگردی