آفتاب
کیودو خبر داد

وزیر خارجه ژاپن در آستانه سفر به تهران

وزیر خارجه ژاپن در آستانه سفر به تهران

خبرگزاری کیودو به نقل از منابع دولتی ژاپن از سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران در پاییز سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری کیودو، منابع دولتی ژاپن روز جمعه اعلام کردند دولت این کشور در حال برنامه‌ریزی برای فرستادن فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن به تهران در اواخر ماه اکتبر است.

وزارت امور خارجه ژاپن نیز روز جمعه اعلام کرد: تهران و توکیو قرار است از روز دوشنبه مذاکراتی سه روزه را آغاز کنند که شامل بحث درباره یک قرارداد سرمایه‌گذاری دوجانبه برای بررسی فرصت تجاری احتمالی در بازار ایران برای شرکت‌های ژاپنی است.

به گزارش کیودو، این اقدامات در حالی انجام می شود که بر اساس توافق هسته‌ ای ایران و گروه 1+5 تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران به زودی لغو خواهند شد و دولت ژاپن در تلاش است تا در این جریان با اروپایی‌ها همگام باشد.

به گفته این منابع دولتی ژاپن، توکیو امیدوار است که با اینگونه اقدامات راه را برای ورود شرکت‌های ژاپنی در عملیات نفتی ایران هموار کند که منجر به افزایش صادرات و همکاری با ایران در حوزه نفت خواهد شد.

این منابع آگاه همچنین گفتند که کیشیدا در این سفر با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و درباره تشکیل یک کمیته مشترک برای بحث و گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه شامل همکاری مالی و تجاری، ساخت و سازهای زیربنایی و توسعه انرژی و منابع مالی رایزنی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به چشم‌انداز لغو تحریم‌های ایران رقابت خارجی برای ورود به بازار ایران افزایش یافته است. ژاپن که از نظر منابع انرژی طبیعی شامل نفت و گاز یک کشور فقیر بشمار می‌آید امیدوار است بتواند تأمین منابع نفت و گاز خود از ایران را قطعی کند.

انتهای پیام

کد N946003

وبگردی