آفتاب
سبحانی‌نیا در گفت‌وگو ایسنا:

نشست ایران و گروه جی هفت در اجرای روان تر برجام تاثیر دارد

نشست ایران و گروه جی هفت در اجرای روان تر برجام تاثیر دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای همسایه می توانند جزو اولویت های کاری ما در دیپلماسی سیاسی خارجی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در ارزیابی خود از دور سوم سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: به نظر می رسد این سفرها برای کشور لازم و ضروری است آن هم در شرایطی که ما در حال فراهم کردن مقدمات اجرایی توافق هسته‌ای هستیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در یک دوره ای بر روی مسأله هسته‌ای تمرکز داشتیم و ارتباطات دو جانبه و چند جانبه کشورمان چندان جدی نبود این مرحله از سفرها لازم است. الان که به این توافق دست پیدا کردیم، برای همسایگان و کشورهای منطقه نیز ضروری است که این سفرها در جهت رفع برخی شبهات از جهت مسائلی که بین ما و این کشورها وجود دارد انجام شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس همچنین با اشاره به اینکه نشست ایران و گروه جی هفت می تواند در مورد مسأله برجام تاثیر داشته باشد اظهار کرد: قطعا این امر می تواند برجام را تسهیل کند که روان تربتوان در موضوعات مورد بحث عمل کرد. در واقع هر چه فضا را آماده تر کنیم می تواند به ما کمک زیادی کند.

سبحانی نیا در ادامه اظهار کرد: نشست ایران و گروه جی هفت یکی از برنامه هایی است که باید بر روی آن کار بیشتری انجام دهیم و آن همسایگانمان هستند که می توانند جز اولویت های کاری مان در دیپلماسی سیاسی باشند.

وی تصریح کرد: اکنون که چنین شرایطی پیش آمده حتما این کشورهای همسایه احساس می‌کنند که آسیبی دیده اند اما انجام سفرهای وزیر امورخارجه می تواند اطمینان خاطری را فراهم کند و ابهاماتی که بین ما و این کشورها در مورد ایران هراسی هم مطرح کرده‌اند برطرف شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما با این کشورها باید کار کنیم چرا که هم آن‌ها به ما نیاز دارند و هم ما به آن ها و ما در یک مجموعه هستیم و این نگرانی هایی که برای آن‌ها ایجاد کردند که ممکن است ایران قدرت منطقه ای با جایگاهی که بدست می آورد مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌کند،‌ برطرف شود.

وی اظهار کرد: سابقه ایران طی این سی و چند سال نشان می‌دهد که دنبال توسعه طلبی این چنینی نبوده بلکه به دنبال تعامل و همکاری های منطقه ای به منظور ایجاد فضای امن و صلح و آرامش است که در قالب مسائل دو جانبه و چند جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N945869

وبگردی