آفتاب
به دلیل کمبود بودجه؛

سازمان ملل کمک به آوارگان سوری در اردن را متوقف کرد

سازمان ملل کمک به آوارگان سوری در اردن را متوقف کرد

برنامه جهانی غذا اعلام کرد، به دلیل کمبود بودجه کمک به 229 هزار آواره سوری در اردن را متوقف کرده اما به کمک رسانی به 211 هزار آواره دیگر ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دینا الکسابی، سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت: به خاطر کمبود بودجه مجبور شدیم از اول سپتامبر (10 شهریور) سال جاری میلادی کمک به 229 هزار آواره سوری را که در خارج از اردوگاه آوارگان سازمان ملل در اردن زندگی می‌کنند، متوقف کنیم. اما برنامه جهانی غذا به کمک رسانی به 211 هزار آواره دیگر در خارج از اردوگاه‌های آوارگان ادامه خواهد داد.

آژانس آوارگان سازمان ملل برآورد می‌کند که بیش از چهار میلیون سوری طی جنگ داخلی سوریه فرار کرده‌اند در این جنگ 240 هزار تن کشته شده‌اند.

اکثر این افراد به دنبال پناهندگی در کشورهای همسایه هستند.

به گزارش آژانس آوارگان سازمان ملل، بیش از 1 / 1 میلیون سوری به لبنان فرار کرده در حالی که اردن 600 هزار آواره سوری را پذیرفته است. امان این آمار را 4 / 1 میلیون تن یا 20 درصد از جمعیت اردن اعلام کرده است.

دینا الکسابی گفت: برنامه جهانی غذا در هفته به 26 میلیون دلار (23 میلیون یورو) بودجه برای تغذیه چهار میلیون سوری در داخل سوریه و 5 / 1 میلیون تن دیگر که به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند، نیاز دارد.

لبنان و اردن شکایت کرده‌اند که بیش از حد از منابع محدودشان استفاده می‌شود و آژانس‌های سازمان ملل مرتبا از اهدا کنندگان خواسته تا به آنها در کمک به سوری‌های نیازمند یاری رسانند.

در اردن 80 درصد از سوری‌ها در خارج از اردوگاه‌های آوارگان سازمان ملل زندگی می‌کنند اما اکثر آن‌ها برای زنده ماندن همچنان به بن‌های غذایی که از سوی برنامه جهانی غذا صادر می‌شود و بخشش و احسان دیگر گروه‌های امداد و شهروندان متکی هستند.

الکسابی گفت: کمک رسانی در داخل اردوگاه‌های سازمان ملل تغییر کرده است.

براساس ارزیابی‌های آژانس آوارگان سازمان ملل حدود 6 / 7 میلیون سوری به خاطر جنگ در داخل کشور خودشان بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام

کد N945821

وبگردی