آفتاب

مرکل: می‌توان بدون افزایش مالیات‌ها از عهده مساله پناهجویان برآمد

مرکل: می‌توان بدون افزایش مالیات‌ها از عهده مساله پناهجویان برآمد

صدراعظم آلمان گفت که این کشور می‌تواند امسال بدون افزایش مالیات‌ها و به خطر انداختن بودجه کشور از عهده مخارج موج پناهجویان و مهاجران برآید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با قوانین لیبرال پناهندگی و مزایای گسترده، آلمان بزرگترین پذیرای مهاجرانی است که به دلیل جنگ از خاورمیانه روانه این کشور می‌شوند و همچنین به دلایل اقتصادی آلمان پذیرای مهاجرانی از سوی جنوب شرقی اروپا است.

در ماه اوت 104 هزار و 460 پناهجو وارد آلمان شدند و انتظار می‌رود که این کشور 800 هزار پناهجو تا پایان امسال بپذیرد.

با توجه به روند هجوم پناهجویان، دولت در نظر دارد که یک بودجه تکمیلی برای پناهجویان و کمک به شهرهایی که اکنون مشکلاتی برای تامین مکان و مراقبت‌های بهداشتی دارند به‌خصوص برای کسانی که تازه وارد کشور شده‌اند، اختصاص دهد.

در همین حال آنگلا مرکل گفت: ما مالیات‌ها را به دلیل حضور پناهجویان افزایش نمی‌دهیم. ما هنوز هدف خود را برای دستیابی به یک بودجه متعادل دنبال می‌کنیم بدون اینکه بدهی جدیدی داشته باشیم.

صدراعظم آلمان اضافه کرد: شرایط تثیت شده درباره بودجه باعث شده است که این کشور به راحتی با مسائل غیرمترقبه مقابله کند. اکنون بحران پناهجویان، اولویت اول دولت است.

انتظار می‌رود که ائتلاف مرکل امروز (شنبه) با یکسری اقدامات در این باره توافق کنند. همچنین مرکل افزود: کل سیستم نیاز به بازطراحی دارد. باید وظایف و هزینه‌ها منصفانه‌تر تقسیم شود.

انتهای پیام

کد N945773

وبگردی