آفتاب

زرداری: مشرف قصد داشته در مساله کشمیر حقه بزند

زرداری: مشرف قصد داشته در مساله کشمیر حقه بزند

یکی از رهبران حزب «مردم پاکستان» نسبت به افشاگری‌ها مبنی بر اینکه پرویز مشرف، دیکتاتور سابق پاکستان بدون در نظر گرفتن خواسته مردم کشمیر و پاکستان و همچنین تصمیمات پارلمان قصد داشته به صورت مخفیانه از اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص مساله کشمیر اجتناب کند، ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور سابق پاکستان و یکی از رهبران حزب «مردم پاکستان» گفت: این گزارش‌ها مبنی بر اینکه پرویز مشرف، دیکتاتور سابق پاکستان توافق کرده بود تا از قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص مساله کشمیر چشم‌پوشی کند بسیار نگران‌کننده است و باید تحقیقاتی در این باره صورت گیرد تا مشخص شود انگیزه‌های پشت این اقدام مخفیانه مشرف چه بوده است.

وی افزود: مشرف قصد داشته در پرونده کشمیر حقه بزند.

براساس گزارش رسانه‌ها، یکی از منابع وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً افشا کرد که پرویز مشرف در مه سال 2000 میلادی از اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل درخصوص کشمیر اجتناب کرد.

آصف علی زرداری در بیانیه‌ای گفت: دولت‌های موفق در پاکستان در کنار تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با هند در حوزه‌های دیگر هرگز از موضع اساسی در خصوص قطعنامه‌های سازمان ملل برای حل مناقشه کشمیر دست نکشیده‌اند.

وی تاکید کرد: باید تحقیقاتی صورت گیرد که چرا مشرف تصمیم گرفت تا از این موضع اساسی منحرف شده و خواسته مردم پاکستان و کشمیر را نادیده گیرد.

زرداری بار دیگر بر هشدار بی‌نظیر بوتو مبنی بر اینکه اگر در موضع اساسی درخصوص قطعنامه‌های سازمان ملل انحرافی صورت گیرد، پیامدهای فاجعه‌آمیزی خواهد داشت، تاکید کرد.

وی افزود: هرگونه قطعنامه در خصوص مناقشه کشمیر باید بر مبنای خواسته مردم کشمیر باشد و قطعنامه‌های سازمان برای این امر ضروری و حیاتی هستند.

انتهای پیام

کد N945722

وبگردی