آفتاب

هزینه 9/ 1 میلیارد دلاری پاکستان برای مقابله با شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی

هزینه 9/ 1 میلیارد دلاری پاکستان برای مقابله با شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی

دولت پاکستان 9 / 1 میلیارد دلار برای انجام عملیات گسترده مقابله با شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ مقام‌های دولت اسلام‌آباد در حالی این بودجه را برای مقابله با شبه‌نظامیان طالبان در مناطق قبیله‌ای پاکستان صرف کرده‌اند که کمیته‌ای از پارلمان این کشور اعلام کرد بیش از 3500 تروریست در جریان این علمیات ارتش که در ژوئن سال 2014 صورت گرفت، کشته و نزدیک به 300 پرسنل نظامی پاکستان نیز جان خود را از دست دادند.

طالبان پاکستان، مقر سایر گروه‌های مسلح شبه‌نظامی و شبه‌نظامیان خارجی در این کشور وزیرستان شمالی را به پایگاه عملیاتی خود برای انجام عملیات در پاکستان و سراسر مرز با افغانستان تبدل کرده اند.

ارتش پاکستان با پشتیبانی جنگنده های ارتش مناطق مذکور را از وجود شبه نظامیان پاکسازی کرده است. این عملیات نظامی در حال حاضر در مرحله نهایی خود است و سربازان ارتش پاکستان با شبه نظامیانی که به مناطق کوهستانی می گریزند تا از دست ارتش در امان باشند، می جنگند.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که دولت 9 / 1 میلیارد دلار از صندوق ذخیره دولتی برای مقابله با این شبه نظامیان خرج کرده است.

وی این عملیات را موفقیتی برای دولت اسلام آباد توصیف کرد و گفت: پاکستان با دولت افغانستان این موفقیت را به اشتراک می گذارد.

دولت کابل نیز پیشتر خواستار عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی شده بود. سرتاج عزیز، معاون نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجه با اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان دیدار کرد و با مقام های این کشور به بررسی راه هایی برای از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان که پس از مرگ ملا عمر، رهبر این گروه شبه نظامی به بن بست رسیده بود، به گفت و گو پرداخت.

سرتاج عزیز در این باره گفت: پاکستان به تعهداتش برای برقراری صلح و سازش در افغانستان پایبند است چون معتقد است که صلح در این کشور مورد قبول هر دو کشور است.

انتهای پیام

کد N945484

وبگردی