آفتاب
جهانگیری:

کارهای خوبی با همکاری بخش خصوصی در کرمان انجام شده است

کارهای خوبی با همکاری بخش خصوصی در کرمان انجام شده است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی کرمان و تأکید بر لزوم همکاری و فعالیت بخش خصوصی در این استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیاتی شدن توافقات میان بخش خصوصی و استانداری در کرمان سهم بسیاری در توسعه و ایجاد اشتغال در این استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در جریان سفر یکروزه به استان کرمان جهت افتتاح و بازدید از چند طرح معدنی و صنعتی وارد سیرجان شد.

وی در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر یکروزه خود به این استان پرداخت و با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان، خاطرنشان کرد: کرمان به جهت معدنی استانی حائز اهمیت و به عنوان نخستین استان در کشور مطرح است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه بخش عمده مواد معدنی در حال حاضر از استان کرمان استخراج می‌شود، گفت: امروز بخش عمده‌ای از مواد معدنی مورد نیاز کشور به ویژه مواد فلزی، سنگ آهن، کرومیت و مس در استان کرمان استخراج می‌شود و این استان از این نظر هم در داخل کشور و هم در سطوح بین‌الملل به عنوان استانی شاخص مطرح است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان کرمان، گفت: امروز قرار است که از تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و معدنی این استان از جمله واحد گل گهر سیرجان که عمدتاً در حوزه استخراج سنگ آهن و تولید فولاد فعالیت دارد و همچنین مس سرچشمه که در حوزه توسعه مس فعالیت می‌کند بازدید و چندین طرح این واحدها را افتتاح کنیم.

وی اضافه کرد: در این سفر همچنین با مسئولان استان در مورد مشکلات و مسائل پیش روی توسعه این استان گفت‌وگو کرده و امیدوار هستیم که بتوانیم برخی از مسائلی که مردم با آن مواجه هستند به راهکارهای عملی دست یابیم.

جهانگیری همچنین با اشاره به عملیاتی شدن طرح مثلث توسعه در استان کرمان، اظهار کرد: آقای رزم حسینی استاندار خوب و باانگیزه دولت یازدهم هستند که ابتکارات نویی دارند. از جمله ابتکارات نویی که استاندار کرمان انجام داده‌اند این است که ایشان همه افرادی که می‌توانند در بخش توسعه استان سهیم باشند را دور هم جمع کرده و در راستای توسعه این استان اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم همکاری استانداری کرمان با بخش خصوصی استان و شرکت های غیردولتی این استان، خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری با بخش خصوصی و شرکت‌های غیردولتی در این استان اقدامات خوبی انجام گرفته است و استانداری قراردادها و توافق‌های خوبی با این بخش‌ها امضا کرده است که امیدواریم عملیاتی شدن این قراردادها و توافقات در ایجاد اشتغال و توسعه استان کرمان سهم زیادی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N945474

وبگردی