آفتاب

مخالفت سناتور ارشد دموکرات با توافق هسته ای ایران

مخالفت سناتور ارشد دموکرات با توافق هسته ای ایران

«بن کاردین» سناتور ارشد حزب دموکرات با وجود حمایت شمار زیادی از همقطارانش، مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سناتور «بن کاردین» سناتور ارشد در کمیته روابط خارجی آمریکا در میان همقطاران خود که با توافق هسته ای موافقت کرده اند بنای ناسازگاری گذاشته و اعلام کرد که با این توافق مخالفت است.

کاردین با انتشار یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: بعد از تامل فراوان به نتیجه رسیدم که باید با توافق مخالفت کنم. وی مدعی است توافق هسته ای، ایران را به حال خود رها می کند تا با خیال آسوده به اهداف هسته ای اش نایل شود.

هر چند رای منفی کاردین به عنوان یک سناتور ارشد تاثیرگذار است ولی در واقعیت امر خیال کاخ سفید برای عدم وتوی توافق هسته ای با ایران تقریباً راحت شده است. موقعیت کاردین در این برهه زمانی کمی حساس به نظر می رسد چون او مقام ارشد یهودی در حزب دموکرات محسوب می شود.

گفتنی است سناتورهای دموکرات تا اینجا به اندازه مورد نیاز (بیش از ۳۴ رای) از برجام حمایت کرده اند و کاخ سفید می تواند با این حمایت ها از وتوی رئیس جمهور در مقابل جمهوریخواهان استفاده نکند. 

کد N945347

وبگردی