آفتاب
تحولات عراق؛

تظاهرات صدها عراقی علیه کنفرانس دوحه/ هلاکت دهها داعشی در الانبار

تظاهرات صدها عراقی علیه کنفرانس دوحه/ هلاکت دهها داعشی در الانبار

تظاهرات صدها نقر از شهروندان در اعتراض به کنفرانس دوحه و هلاکت ده ها داعشی در استان های مختلف عراق از جمله تحولات اخیر این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، صدها نفر از اهالی نجف در محکومیت کنفرانس دوحه تظاهرات کرده و  محاکمه مفسدان را خواستار شدند. تظاهرات کنندگان در استان های مرکزی و جنوبی عراق نیز بهبود سطح خدمات و محاکمه مفسدان را خواستار شده و کنفرانس دوحه را محکوم کردند.

بر این اساس روز پنجشنبه سوم سپتامبر در دوحه پایتخت قطر کنفرانسی با شرکت شخصیت های بارز سنی و همچنین شماری از مسئولان دولت عراق برگزار شد. این کنفرانس با واکنش گسترده سیاسی مواجه شد و سیاستمداران و نمایندگان پارلمان بر ضرورت محاکمه نمایندگان شرکت کننده در کنفرانس تاکید کردند.

در خبری دیگر «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق از هلاکت ۳۰ تروریست داعشی، انهدام یک خودروی نظامی و سه قایق متعلق به گروهک داعش در استان الانبار خبر داد. وی افزود: نیروهای پلیس فدرال با همکاری پلیس الانبار توانستند طی عملیاتی ۳۰ تروریست داعشی را به هلاکت رسانده و یک پایگاه داعش در شرق الرمادی را تخریب کنند.

همچنین نیروهای مردمی از هلاکت ده ها تروریست از جمله دو سرکرده گروهک داعش در شرق فلوجه واقع در استان الانبار خبر دادند. رسانه های محلی عراق نیز اعلام کردند: ۲۵ انتحاری چچنی که قصد حمله به شهر سامراء را داشتند به هلاکت رسیدند.

کد N945342

وبگردی