آفتاب

۷ شعر و ۱۲ داستان به مرحله نهایی«سپیدار» رسیدند

۷ شعر و ۱۲ داستان به مرحله نهایی«سپیدار» رسیدند

داوران تخصصی بخش آثار چاپ نشدۀ بزرگسالان جایزۀ سپیدار، از بین ۲۷۷ اثر رسیده به دبیرخانه، ۷ شعر و ۱۲ داستان را شایسته راه‌یابی به مرحلۀ نهایی داوری دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حدیث لزرغلامی، شهلا انتظاریان، فرهاد حسن‌زاده، حمیدرضا میرزاده و آتوسا صالحی داوران تخصصی این بخش، آثار برگزیده را برای راه‌یابی به مرحلۀ نهایی معرفی کردند. «اندوه بالابان» از مهدی رجبی، «باغی که درخت نداشت» و «سیمرغ پدربزرگ من بود»  نوشته فاطمه سرمشقی، «بچه پری دریایی» اعظم مهدوی، «به دنبال گمشده‌ها» مینو همدانی‌زاده، «توتیوشا و جاده‌ی پرپیچ و خم» پیام ابراهیمی، «خوجه مرگن» عبدالصالح پاک»، «پلنگ پاجی» سید محمد هاشمی، «سر من لانه گنجشک‌هاست» رفعت هاشمی سی‌سخت و «شهر بدون پلاستیک» از بدری مشهدی به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

«شهر نجارها» از سمیرا آرامی، «قلعه خاموشان» فروزنده داورپناه، «ارژی انرژی و فنگلیی» سعیده موسوی‌زاده، «درخت» علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی، «زبان‌درازی زباله‌ها» حسین تولائی، «زمان گذشته و خیلی چیزها عوض شده» زیتا ملکی، «شعرهای طنز محیط زیستی» و «هاپو» مریم هاشم‌پور و «من اگر ساکن این زمینم» فاطمه سالاروند از دیگر آثار چاپ نشده بزرگسالی هستند که به آخرین مرحله داوری رسیده‌اند.

نخستین دورۀ جایزۀ سپیدار با هدف آموزش‌های زیست‌محیطی و فرهنگ­سازی به مخاطب کودک و نوجوان برای حفاظت از محیط­ زیست با همکاری کتاب­های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران)، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان حفاظت از محیط­زیست، دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی آموزش و پرورش، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نشریۀ دوچرخه (ویژه­‌نامه کودک و نوجوان روزنامه همشهری) و نشریۀ کوله­پشتی (ویژه­نامه کودک و نوجوان روزنامه شهروند) پایه­گذاری شده است و در ۵ کمیتۀ تخصصی شامل مطبوعات، داستان، غیرداستانی، و آثار چاپ نشده کودک و نوجوان، و شعر به داوری آثار نشسته است. مراسم اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره سپیدار در روز ۴ مهر برگزار خواهد شد.

   
کد N945134

وبگردی