آفتاب

بازداشت چهار تن از رهبران مخالفان سودان

بازداشت چهار تن از رهبران مخالفان سودان

جنبش مخالف «اصلاح اکنون» سودان از بازداشت چهار تن از رهبران این جنبش توسط نیروهای امنیتی و انتقال آنها به محلی نامعلوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره،‌ اسامه توفیق،‌ رئیس دفتر سیاسی جنبش مذکور با اعلام این خبر اظهار داشت: این اشخاص کمی بعد از آنکه در جمع اعتراضی مردم در خارطوم حضور یافته و سخنانی در انتقاد از بحران اقتصادی و وخامت شرایط معیشتی ایراد کردند، بازداشت شدند.

توفیق افزود: خالد نوری،‌ رئیس جنبش در استان خارطوم،‌ سامی عبدالوهاب،‌ عضو دفتر سیاسی جنبش، ناجی امام، مسئول جوانان و دانشجویان، ‌جعفر الصادق، جانشین رئیس جنبش در خارطوم از جمله چهره‌هایی هستند که بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

رئیس مرکز سیاسی جنبش اصلاح اکنون سودان ضمن درخواست آزادی این افراد، گفت: در حالی که دولت اعلام کرده درب آزادی‌های عمومی به روی شهروندان سودانی گشوده شده، ‌چگونه این افراد بازداشت شده‌اند؟

عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در 25 اوت گذشته از آمادگی دولتش برای بازگشایی عرصه بر روی آزادی‌های عمومی و نیز آزادی تمامی زندانیان سیاسی با هدف فراهم کردن فضای گفتگوی ملی در اکتبر آتی خبر داده بود.

دیگر احزاب سودان نیز در چند روز گذشته از فشارها و اعمال محدودیت‌های مختلف از سوی دولت، از جمله بازداشت اعضای این احزاب‌ به دلیل فعالیت‌های سیاسی شکایت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N944971

وبگردی