آفتاب
اخبار امنیتی یمن؛

درگیری یمنی ها با القاعده درعدن/حمله موشکی به مزدوران سعودی

درگیری یمنی ها با القاعده درعدن/حمله موشکی به مزدوران سعودی

منابع یمنی از درگیری القاعده با جدایی طلبان جنوب در این شهر و وارد کردن ضربات مهلک ارتش و کمیته های مردمی به نظامیان سعودی در مناطق مرزی میان دو کشور و مزدوران آنها در مآرب خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، منابع یمنی اعلام کردند: یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن اعلام کرد: یگان موشکی ارتش و  کمیته های مردمی صبح امروز موشک توشکا به مرکز تجمع مزدوران سعودی در استان مآرب شلیک کرده اند.

این منبع بیان کرد: این موشک با دقت به هدف اصابت کرده است و در نتیجه آن شمار زیادی از مزدوران سعودی کشته و زخمی شده اند.این در راستای عملیات ویژه برای پاکسازی استان مآرب از القاعده و مزدوران سعودی است.این عملیات تا نابودی گروههای مسلح و پاکسازی مارب ادامه خواهد یافت.

منابع یمنی بیان کردند: گروههای مسلح مقبره حبیب الشاطری علوی را در منطقه المعلا در عدن که 300 سال قدمت داشت را خراب کردند.

از سوی دیگر منابع محلی به المیادین اعلام کردند: درگیری های شدیدی میان الحراک الجنوبی و تروریست های القاعده در شمال شهر عدن در جنوب یمن رخ داده است.

جنگنده های سعودی مرکز فنی را در ذهبان در شمال صنعا دوبار آماج حملات ددمنشانه خود قرار دادد.

همزمان خبرگزاری سبأ یمن اعلام کرد: واحدهایی از ارتش و کمیته های مردمی، یک تانک سعودی در مرکز نظامی کعب الجابری در  جازان عربستان را با موشک ضد تانک منهدم کردند.

به گفته منابع یمنی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در جازان پیشروی هایی داشته اند.

این منابع از انهدام یک تانک دیگر سعودی به همراه لودر و خودرو نظامی در مرکز نظامی النصر در جازان و هدف قرار دادن مرکز تجمع سعودی ها در صله و مرکز خباش در نجران با موشک های کاتیوشا خبر دادند.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: ارتش و کمیته های مردمی منطقه نقیل الخشبه در  استان إب را از لوث القاعده و مزدوران وابسته به سعودی پاکسازی کردند.

این منبع بیان کرد: ارتش و کمیته های مردمی یمن تلفات سنگینی به القاعده و مزدوران سعودی وارد کردند.

این منبع نظامی از همکاری ساکنان استان إب با ارتش و کمیته های مردمی برای  تامین امنیت مناطق خود تمجید کرد.

از سوی دیگر وزارت کشور یمن با صدور بیانیه ای از مردم خواست که با نیروهای امنیتی برای شناسایی عاملان انفجار صنعا همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است: همکاری موثر شهروندان شریف نقش زیادی در توقف عملیات تروریستی داشته است.هدف اقدامات تروریست ها ایجاد بی ثباتی است.

وزارت کشور یمن اعلام کرد: خون کشته شدگان انفجار مسجد الموید در محله الجراف صنعا هدر نخواهد رفت.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی در تعقیب تروریست ها از هیچ اقدامی فروگذاری نمی کند.

کد N944888

وبگردی