آفتاب

کاخ سفید گزارش‌های حضور نظامی روسیه در سوریه را نظارت می‌کند

کاخ سفید گزارش‌های حضور نظامی روسیه در سوریه را نظارت می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد بر گزارش‌های منتشر شده درباره حضور نظامی روسیه در سوریه از نزدیک نظارت می‌کند و هشدار داد که این گونه عملیات، در صورت تایید، می‌تواند باعث "بی ثباتی" باشد و اقدامی "مخرب" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید درباره حضور ادعایی روسیه در سوریه گفت: ما نیز از گزارش‌های مطرح شده مبنی بر اینکه روسیه ممکن است نیروی نظامی و جنگنده به سوریه اعزام کرده باشد، آگاه بوده و از نزدیک پیگیر این گزارش‌ها هستیم.

وی ادامه داد: هر گونه حمایت نظامی از رژیم حاکم سوریه بر اساس هر هدفی که می‌تواند در قالب اعزام نیروی نظامی، حمایت جنگنده‌ها، سلاح و یا سرمایه گذاری باشد، بی ثباتی به همراه دارد و غیر سازنده است.

این اظهارات پس از انتشار تصاویری در حسابهای شخصی متعلق به گروه‌های مخالف سوری در شبکه‌های اجتماعی بیان شد که در این تصاویر ظاهرا نشان داده می‌شود که جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین روسی در نزدیکی استان ادلب حضور دارند.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی تایید کرد که روسیه درباره ایجاد شفافیت نسبت به مبارزه نظامی در سوریه مورد پرسش قرار گرفته است.

هم چنین بر اساس گزارش‌های دیگر مطرح شده، روسیه نیروهای داعش را که به نیروهای وفادار بشار اسد حمله می‌کنند، مورد هدف قرار داده است.

هم کاخ سفید و هم پنتاگون بیان هر گونه اظهارنظری درباره اینکه آیا سازمانهای جاسوسی صحت این گزارش را تایید می‌کنند یا نه، رد کرده‌اند.

هم چنین پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: این مساله به روسها بستگی دارد که کاملا توضیح دهند چه کار انجام می‌دهند.

از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرده است که اگر روسیه در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش شرکت کند و به دنبال تلاشهای دیپلماتیک برای پایان جنگ داخلی باشد، استقبال می‌کند.

در همین حال روسیه حضور نظامی در سوریه و شرکت در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را رد کرده است.

انتهای پیام

کد N944711

وبگردی