آفتاب
غلامحسین الهام:

آمریکا با ایجاد اختلافات مذهبی سعی در تغییر جغرافیا ی منطقه دارد

آمریکا با ایجاد اختلافات مذهبی سعی در تغییر جغرافیا ی منطقه دارد

مشهد- معاون رییس جمهور سابق و سخنگوی دولت دهم گفت: ایجاد اختلافات و نزاع‌های قومی میان مسلمانان از سوی آمریکا عاملی برای تغییر جغرافیای سیاسی در منطقه است.

به گزارش خبر نگار مهر، دكتر غلامحسین الهام سخنگوی دولت پیشین در نشستی تحت عنوان «رمز نفوذ» كه پیرامون مبانی تئوریك امنیت ملی ایالات متحده و راه‌های نفوذ به جمهوری اسلامی در مسجد العلی مشهد برگزار شد اظهار کرد: مهم‌ترین نقطه اختلاف آمریکا با کشور ما درباره اسلام است چرا که نتیجه معرفی اسلام آمریکایی در حال حاضر گروهک‌هایی مانند داعش است.

الهام با اشاره به اینكه نفوذ ایران بر مبنای دین اسلام اتفاق افتاد و از هویت اسلامی نشات گرفت تاكید كرد:  مبانی فکری، مهمترین نقطه اختلاف ما با آمریکا است و لذا آمریکا تا زمانی که اسلام باشد با ما اختلاف دارد.

وی بیان كرد: جمهوری اسلامی بر مبنای قرائت اصیل و سنت نبوی است و لذا هرجور قرائتی را برای اسلام تعبیر نمی كند و با ظلم ستیز دارد و از این رو این موضوعات موجب نگرانی آمریما یی ها است.

الهام بیان کرد: این در حالی است كه داعش تحت عنوان اسلام در جامعه جهانی ظهور كرده، جنگ اسلامی به راه انداخت و اسلام را در برابر اسلام قرار داده كه در برخورد لائیك با این قضیه گفته می‌شود كه قرائت‌های متفاوت از اسلام مجاز است و این هم یك نوع قرائت از اسلام است.

وی عنوان كرد:  داعش درحال نابود كردن ظرفیت انقلابی اسلام است تا جریان اسلام ناب را تحت تاثیر قرار دهد و اگر این ناب بودن، عقلانیت دینی  و تقدس از بین برود به جای آن اسلام خشن، بی‌منطق  و بی‌مبنا جایگزین می‌شود و این همان خواسته آمریکایی ها است.

وی گفت: اسلام همواره حامی مستضعفان در جهان بود اما اگر این تكیه گاه از بین برود تكیه گاه انحرافی جایش را می‌گیرد.

وی با تاكید بر تلاش در جهت محافظت از مكتب امام راحل و جلوگیری از تحریف آن باید تلاش کرد ادامه داد: یكی از مسائل دیگری كه آمریكا  علاوه بر دو قطبی كردن جامعه از طریق انحصاری كردن سلاح هسته ای انجام داده است، ایجاد چالش های قومی مذهبی در بین كشورهای اسلامی و تبدیل كشورهای یكپارچه به كشورهای چندپارچه و تفكیك و تجزیه آن‌ها است.

وی گفت:شواهد مختلف این را نشان می‌دهد كه آمریكا عزم جدی برای تغییر دادن نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: تنها كشوری كه توانسته تا كنون هویت خود را حفظ كند و وابسته به سلطه غرب نباشد، جمهوری اسلامی ایران بوده و لذا آمریكا تصمیم به تغییر این نظام گرفته است.

وی با اشاره به اینكه متصدیان امور، افراد فعال در عرصه قلم، گفتگو و نشر باید مراقبت كرده و از نفوذ امریكا جلوگیری كنند، افزود: با توجه به اینكه از اول انقلاب تاكنون با امریكا تعامل نداشتیم، لذا در طول این سال‌ها كدهای زیادی را از آمریكا مبنی بر عزمش بر تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران دریافت كردیم.

وی گفت: امریكا بعد از انقلاب و بعد از ماجرای ۱۱ سپتامبر، چندین برنامه راهبردی و متنوع داشت كه در نوشته‌های سیاسی و استراتژیك مقام های آن بارز است.

وی ادامه داد: بنابراین افرادی كه تردید به این ماجرا دارند كافیست اسناد یك دوره لانه جاسوسی را مطالعه كنند تا متوجه برنامه آمریكا برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.

الهام  خاطرنشان كرد: قبل از فروپاشی شوروی نظام عالم دو قطبی بود و نه شرقی نه غربی شعاری بود كه به دلیل طرح آن افزایش اتكاء بیشتر به منابع داخلی كشور، در ایران مطرح شد.

الهام بیان داشت: بعد ازفروپاشی و تك قطبی شدن نظام سلطه جهانی، قدرت دو طرف تبدیل به یك قدرت واحد  شد و همه كشورهایی كه در زیر سلطه اروپای شرقی بودند به زیر پرچم آمریكا آمدند و در واقع طبق فرمایش امام راحل، امریكا شوروی را بازی داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: تنها كشوری كه در آن زمان مستقل از آن دو قدرت، هویت خود را حفظ كرد، جمهوری اسلامی ایران بود و لذا  ایران به رغم داشتن شرایط سخت و مشكلات عمده‌ای كه در سال‌های اوایل انقلاب همچون جنگ تحمیلی دچارش شده بود، اما بازهم بدون هیچ حمایتی، محكم بر جای خود ایستاد و حتی توانست با عنوان انقلاب بر كشورهای دیگر نیز نفوذ كند و هویت سیاسی داشته باشد.

وی بیان کرد: ایران نشان داده که بدون آمریكا می تواند به حیات خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی موج‌ها و جریاناتی که آمریکا از طریق فضای مجازی به کشورهایی از جمله ایران وارد می‌کند  یکی از راه‌های نفوذ آمریکا در ایران  است و لذا  شناسایی فعالیت‌هایی که آمریکا در راستای القای اسلام آمریکایی در میان مسلمانان می‌کند ضروری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد N944669

وبگردی