آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

نباید تشکل‌های سیاسی شناسنامه دار را دلسرد کرد

نباید تشکل‌های سیاسی شناسنامه دار را دلسرد کرد

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با استقبال از تشکیل احزاب سیاسی جدید گفت: نباید مانع فعالیت احزابی شویم که خواهان حرکت در چارچوب های قانونی هستند.

قربانعلی قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ فضای سیاسی کشور در فاصله چند ماهه تا انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در حال تکاپو و فعالیت برای انتخابات هستند و با ساماندهی تشکیلات خود یا ایجاد تشکل‌های نوپا خود را برای انتخابات آماده می‌کنند. با این وجود ما شاهد تکاپو در جامعه نیستیم و البته انتظار هم داریم که در فاصله شش ماهه تا انتخابات این تکاپو شکل بگیرد.

وی درباره‌ ایجاد تشکل‌ها و احزاب جدید نیز اظهار کرد:‌ واقعیت این است که متاسفانه به احزاب به عنوان یک تشکل که کارکرد و حضور دراز مدت داشته باشد، نگاه نمی‌شود و بیشتر به کارکرد انتخابات حزب توجه می‌شود؛ بنابراین، در آستانه انتخابات شاهد شکل‌گیری تشکل‌های سیاسی مختلف هستیم. البته از این منظر که احزاب گروه‌های مختلف را نمایندگی می‌کنند تشکیل حزب قابل دفاع است. ما در حزب اعتماد ملی از حضور همه احزاب جدید استقبال می‌کنیم.

وی معتقد است: قانون احزاب شایسته کشور ما که افتخار داشتن جامعه آزاد در منطقه را دارد نیست. اکنون هم اصناف و هم احزاب باید طبق این قانون احزاب، مجوز بگیرند. شایسته نیست که به طور مثال برای راه‌اندازی یک سوپر مارکت و یک حزب، یک قانون واحد وجود داشته باشد. البته تلاش‌هایی برای اصلاح قانون احزاب توسط دولت و مجلس انجام شده که البته تلاش‌های مجلس یکجانبه‌گرایانه بوده که امیدواریم در آینده با عقلانیت و خرد جمعی ، قانون مناسبی برای احزاب وضع شود.

این فعال سیاسی با بیان این‌که «به دلیل ضعف قانون با تشکل‌های سیاسی برخورد مناسبی نمی‌شود» گفت: شایسته نیست احزابی که می‌خواهند با شناسنامه و تابلو فعالیت کند، با برخوردهای نامناسب، دلسرد شوند. ایجاد مشکل و مانع برای احزاب شناسنامه دار موجب می‌شود که فعالیت‌های سیاسی قانونی تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت به عنوان مجری انتخابات و اظهارات رئیس‌جمهور درباره‌ وظایف دستگاههای نظارتی و اجرایی اظهار کرد: نباید دستگاههای نظارتی و اجرایی در کار هم دخالت کنند؛ زیرا این دخالت به نفع هیچ کس نیست. معتقدم هیات‌های اجرایی نباید زیر سوال بروند.

انتهای پیام

کد N944666

وبگردی