آفتاب

کامرون: جذب پناهنده بیشتر پاسخ صحیحی به بحران پناهجویان نیست

کامرون: جذب پناهنده بیشتر پاسخ صحیحی به بحران پناهجویان نیست

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: گرفتن پناهنده بیشتر و بیشتر پاسخ صحیحی به بحران مهاجرت کنونی اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی‌بی سی،‌ انگلیس با درخواست برای قبول صدها هزار آواره‌ای که وارد اروپا شده‌اند مواجه شده است.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: ما در حال انجام یکسری اقدامات هستیم و مهمترین آن تلاش برای برقراری صلح و ثبات در بخشی از جهان است که این آوارگان از آنجا می‌آیند. فکر نمی‌کنم پاسخ صحیح به این بحران قبول پناهنده بیشتر باشد.

وی افزود: ما در حال کمک به کشورهایی هستیم که این مردم از آنجا می‌آیند و قصد داریم ثبات را به این کشورها بازگردانده و وجود مشاغل با ارزش و اقتصاد قوی در آنجا را تضمین کنیم. ما در حال همکاری با شرکای اروپایی خود هستیم و در حال حاضر چالش‌های بزرگی وجود دارد اما ما بر آنها غلبه خواهیم کرد.

این در حالی است که استفان مییر، سخنگوی امور داخلی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: موضع انگلیس در خصوص پناهندگان ممکن است به جاه طلبی‌های کامرون برای پس گرفتن قدرت از اتحادیه اروپا با برگزاری یک رفراندوم خدشه‌دار شود.

وی گفت: اگر دولت انگلیس به این موضع خود ادامه دهد که کشورش در انجام این وظیفه بزرگ و تقسیم این رنج سهمی ندارد قطعا به روابط دو جانبه انگلیس و آلمان خدشه‌ وارد کرده و می‌تواند به جاه طلبی‌های دیوید کامرون برای موفق شدن در مذاکرات مجدد لطمه بزند.

انتهای پیام

کد N944427

وبگردی