آفتاب

«کریستوف والتس» رئیس هیئت داوران جشنواره زوریخ شد

«کریستوف والتس» رئیس هیئت داوران جشنواره زوریخ شد

«کریستوف والتس»، بازیگر سرشناس هالیوودی به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم زوریخ 2015 انتخاب شد.

«کریستوف والتس»، بازیگر سرشناس هالیوودی به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم زوریخ 2015 انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بازیگر آلمانی - اتریشی که تاکنون برای بازی در فیلم‌های «حرامزاده‌های لعنتی» و «جانگوی آزاد شده» موفق به کسب دو جازه اسکار بهترین بازیگری شده است، در جشنواره فیلم زوریخ به عنوان مهمترین رویداد سینمایی سوئیس در راس هیئت داوران حضور خواهد داشت.

کریستوف والتس» متولد چهارم اکتبر ۱۹۵۶بیشتر شهرتش را سطح جهانی برای همکاری با فیلمساز مطرح آمریکایی «کوئنتین تارانتینو» به دست آورده است. وی برای ایفای نقش «هانس لاندا» در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» و نقش «دکتر کینگ شولتز» در فیلم «جانگوی آزاد شده» مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

وی در سال ٢٠٠٠، اولین تجربه کارگردانی خود را در تلویزیون به زبانی آلمانی تجربه کرد و قبل از اینکه برای بازی در فیلم «حرمزاده‌های لعنتی» در ٢٠٠٩ مورد توجه قرار گیرد، در مجموعه تلویزیونی انگلیسی «زبانِ درآمد نامشروع» در سال ١٩٩٠ بازی کرد.

«والتس» در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» در نقش افسر معروف آلمانی «هانس لاندا» بازی کرد و برای این نقش جایزه بهترین بازیگر جوایز اسکار، گلدن گلوب، بافتا و جشنواره فیلم کن را دریافت و مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

چندی بعد «والتس» در فیلم «زنبور سبز» نقش یک گانگستر را بازی کرد و سپس در فیلم «کشتار» به کارگردانی «رومن پولانسکی» مقابل دوربین رفت.

وی سپس به همراه «جیمی فاکس» در فیلم دیگری از تارانتینو به نام «جانگوی آزادشده» درخشید و در نقش یک شکارچی آلمانی افراد خلافکار بازی کرد. نقشی که موجب شد وی مجدداً مورد تحسین منتقدین قرار بگیرد و جوایزی همچون گلدن گلوب، بافتا و جایزه اسکار را به‌ خاطر بهترین نقش مکمل مرد از آن خود کند.

کریستوف والتس در آوریل سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم کن انتخاب شد و در سال 2014 نیز یکی از اعضای هیات داوران شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم برلین بود.

وی اخیرا بازی در نفش منفی جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های اکشن «جیمز باند» را با عنوان «شبح» در کنار «دنیل کریگ» به پایان رسانده است.

جشنواره فیلم زوریخ 2015 از تاریخ 24 سپتامبر تا چهارم اکتبر (دوم تا دوازدهم مهرماه) در سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N944199

وبگردی