آفتاب

ارسال 270 اثر به دبیرخانه اولین دوسالانه خوشنویسی کُردی

ارسال 270 اثر به دبیرخانه اولین دوسالانه خوشنویسی کُردی

رئیس انجمن خوشنویسان سنندج از ارسال 270 اثر به دبیرخانه اولین دوسالانه خوشنویسی کُردی در سنندج خبر داد.

رئیس انجمن خوشنویسان سنندج از ارسال 270 اثر به دبیرخانه اولین دوسالانه خوشنویسی کُردی در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، شیدا مردوخی، چهارشنبه‌شب(11 شهریورماه) در افتتاحیه اولین دوسالانه خوشنویسی کُردی در پردیس سینمایی بهمن سنندج اظهار کرد: طی چند ماه گذشته فراخوان این جشنواره اعلام شد که در نهایت 270 اثر به دبیرخانه آن ارسال شد.

وی با اشاره به پذیرش 170 اثر، افزود: در مجموع 150 اثر به مرحله نهایی راه یافتند که مورد داوری قرار می‌گیرند.

رئیس انجمن خوشنویسان سنندج با اشاره به این‌که آثاری در زمینه خوشنویسی نستعلیق، شکسته و ثلث به این جشنواره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی با رسم الخط و زبان کُردی و فعالیت بیشتر هنرمندان در این زمینه است.

در ادامه، پخش پیام تصویری از استاد امیرخانی و رونمایی از اثر وی، پخش تیزر در ارتباط با خوشنویسی، اجرای موسیقی سنتی و سخنرانی استاد اکبری در مورد «امیرالکتاب» از خوشنویسان شهیر کُرد از دیگر بخش‌های دو سالانه خوشنویسی کُردی بود.

لازم به ذکر است؛ اولین دوسالانه خوشنویسی کُردی با هدف بزرگداشت استاد «امیر الکتاب» از شامگاه روز چهارشنبه آغاز شد و امروز - پنج شنبه - نیز کارگاه‌های تخصصی در ارتباط با خوشنویسی برگزار خواهد شد.

یادآور می شود؛ مراسم اختتامیه صبح روز جمعه(13 شهریورماه) با برگزاری بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله اجرای موسیقی ارکستر فیلارمونیک کردستان، سخنرانی اساتید خوشنویسی، تجلیل از پیشکسوتان، اجرای رقص کُردی و معرفی نفرات برتر در پردیس سینما بهمن سنندج اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

کد N944079

وبگردی