آفتاب

«کنگره ملی» لیبی در گفتگوهای ژنو شرکت می کند

«کنگره ملی» لیبی در گفتگوهای ژنو شرکت می کند

کنگره ملی لیبی به عنوان نماینده کمیته قانونگذاری در طرابلس تصمیم گرفت در گفتگوهای ژنو که قرار است پنجشنبه وجمعه برگزار شود، شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، تصمیم کنگره ملی لیبی برای شرکت در نشست ژنو که تحت نظارت سازمان ملل برگزار می شود، بار دیگر امیدها را جهت رسیدن به توافق به منظور پایان بخشیدن به نزاع خونین این کشور زنده کرده است.

بر این اساس شهروندان لیبی، کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا امیدوارند تا این توافق باعث اتحاد میان دو قدرت حاکم در طرابلس و طبرق شود تا زمینه برای مبارزه با افراطی گری و ممانعت از تبدیل لیبی به محل تجمع تروریست های داعش ایجاد شود.

همچنین اتحادیه اروپا امیدوار است این توافق منجر به تشدید نظارت بر مرزهای زمینی و دریایی لیبی به منظور مبارزه با مهاجرت غیر قانونی شود. در حال حاضر روزانه صدها نفر از مهاجران از سواحل لیبی به سمت سواحل اروپا می روند.

این در حالی است که با وجود بازگشت کنگره ملی به میز گفتگوها، همچنان موانعی بر سر راه رسیدن به توافق وجود دارد. هئیت اعزامی سازمان ملل به لیبی انتظار دارد گفتگوها میان طرفین نزاع منجر به امضای توافق صلح در ۲۰ سپتامبر و شروع اجرایی شدن آن از ۲۰ اکتبر شود.

طبق این توافق در لیبی دولت وحدت ملی تشکیل می شود که به مدت دو سال و به صورت انتقالی کشور را اداره می کند تا انتخابات پارلمانی برگزار شود. گفتنی است در درگیری های سال های اخیر لیبی که بیشتر جنگ بر سر قدرت است، بیش از ۳۸۰۰ نفر کشته شده اند.

کد N943939

وبگردی