آفتاب
در دیدار میلان برگلز و دکتر لاریجانی مطرح شد:

بهبود سطح روابط اقتصادی اسلوونی و ایران با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ تجاری و بازرگانی

بهبود سطح روابط اقتصادی اسلوونی و ایران با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ تجاری و بازرگانی

روسای مجالس ایران و اسلوونی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک، بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در اجلاس روسای مجالس کشورهای جهان در نیویورک به سر می‌برد، با رئیس مجلس اسلوونی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار میلان برگلز رئیس مجلس اسلوونی ضمن استقبال از موافقت هسته‌ای ایران و 1+5 نسبت به اجرای این توافقنامه اظهار امیدواری کرد.

دکتر علی لاریجانی نیز ضمن تشکر از حسن نظر کشور اسلوونی نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب، تاکید کرد: ‌ایران از ابتدا بر حل مسئله ‌هسته‌ای از راه مذاکرات تاکید داشت و گفتگو را تنها راه‌حل این مسئله می‌دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران خواستار توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشور اسلوونی است.

دکتر علی لاریجانی همچنین با تاکید بر آمادگی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های تجاری و توانمندی بازرگانان برای بهبود سطح روابط اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری و همچنین از گسترش روابط پارلمانی استقبال کرد.

در ادامه میلان برگلز رئیس پارلمان اسلوونی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پارلمان این کشور به سفر هیات پارلمانی اسلونی به ایران اشاره و خواستار سفر دکتر لاریجانی به این کشور شد.

رئیس پارلمان اسلوونی همچنین از توسعه روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور و گفت‌وگو و سفر تجار و بازرگانان دو کشور و بررسی زمینه‌های همکاری بیشتر استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N943861

وبگردی