آفتاب

لزوم توجه بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی

لزوم توجه بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی باید به طور جد ازسوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به وضعیت خاص و بحرانی که خراسان جنوبی از حیث وجود آفات متعدد کشاورزی با آن مواجه است باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، وجه الله خدمتگزار، در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: توجه به کشاورزی و حل مشکلات کشاورزان باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد چرا که کشاورزی زیربنای بسیاری از فعالیت های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه پیش بینی شده است، افزود: مسئولین امر باید از این ظرفیت‌های قانونی برای کمک به کشاورزان، روستائیان و عشایر استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری اندک در روستاها می‌توان به تولید و اشتغال دست یافت، تصریح کرد: در صورتیکه این توجه صورت گیرد قطعاً از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد حاشیه‌نشینی و بروز بسیاری از بزهکاری‌ها و نا هنجاری‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

خدمتگزار، با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی باید به طور جد ازسوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص و بحرانی که خراسان جنوبی از حیث وجود آفات متعدد کشاورزی با آن مواجه است باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی استمهال وام‌های کشاورزی در استان را مورد تاکید قرارداد و افزود: با توجه به اعتبارات خوبی که در زمینه مبارزه با آفات و بیماری‌های دام و طیور و نیز مهار شن‌های روان و مباحث مرتبط با آبخیزداری در وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی شده است، مسئولین مربوطه در استان بگونه‌ای اقدام کنند تا سهم استان از این اعتبارات مشخص شده و تخصیص یابد.

آبرسانی به بیش از400 روستای استان با تانکر

استاندار خراسان جنوبی، به خشکسالی‌های چند سال اخیر در استان اشاره کرد و افزود: این امر کشاورزان، روستائیان و نیز عشایر ما را با مشکلات جدی مواجه ساخته بگونه‌ای که در حال حاضر بیش از400 روستای استان بوسیله تانکر آبرسانی می‌شود.

وی به مشکلات موجود در کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت 300 نفر کارگر در این مجموعه اقتصادی و مشکلاتی که گریبانگیر این کارخانه شده است می‌طلبد که مسئولین ذی‌ربط در کشور با نگاهی خاص مشکلات موجود در این واحد صنعتی را نیز مورد توجه جدی قرار دهند.

انتهای پیام

کد N943465

وبگردی