آفتاب

عریقات: سخنان نتانیاهو درباره مذاکره با عباس "بی معنا" است

عریقات: سخنان نتانیاهو درباره مذاکره با عباس "بی معنا" است

در واکنش به اعلام آمادگی نتانیاهو برای مذاکره مستقیم و بی‌قید و شرط با محمود عباس، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: آنچه که از زبان نخست وزیر اسرائیل مبنی بر آمادگی‌اش برای رفتن به رام‌الله و صحبت با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح شده ، صرفا کلامی بی محتوا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، دبیر اول سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با رادیو صدای فلسطین گفت: اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره مذاکره با محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صرفا سخنی بی محتوا از جانب نخست وزیر شهرک‌نشین‌ها است؛ کسی که با آزادی اسیران قدیمی مخالفت کرد و تمام توافق‌های امضا شده را نادیده گرفت.

بنیامین نتانیاهو در دیدار با هیاتی از جنبش صهیونیستی "زنان صلح برقرار می‌کنند" خاطرنشان کرد که آماده مذاکره با عباس در رام‌الله یا هر جای دیگر است. وی با وجود تاکید بر اینکه هیچ پیش شرطی برای مذاکره ندارد، اعلام کرد که حل منازعه فلسطینی صهیونیستی باید بر اساس راهکار تشکیل دو کشور صورت بگیرد و کشور خلع سلاح شده فلسطینی که در این راستا تشکیل می‌شود باید موجودیت "کشور قومیتی ملت یهود" را به رسمیت بشناسد، اما فلسطینیان با این مساله مخالف هستند.

عریقات ادامه داد: نتانیاهو در راستای از بین بردن گزینه راهکار تشکیل دو کشور تلاش می‌کند و شهرک سازی‌ها را به میزان ماهانه 18 درصد بیشتر از ماه قبل ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: نتانیاهو تشکیلات خودگردانی بدون قدرت را می‌خواهد و خواهان جدا شدن نوار غزه از کرانه باختری است.

عریقات همچنین عنوان داشت که محمود عباس سخنرانی مهمی را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ایراد خواهد کرد و در جریان آن روابط با اسرائیل به عنوان یک دولت اشغالگر را تبیین می‌کند.

انتهای پیام

کد N943418

وبگردی