آفتاب

دوحه میزبان نشست گروه‌های سیاسی عراقی

دوحه میزبان نشست گروه‌های سیاسی عراقی

گروه‌های سیاسی عراقی امروز (چهارشنبه) نشستی را در دوحه برای گفتگو درخصوص آشتی ملی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، احمد المساری، رئیس ائتلاف گروه‌های عراقی با اعلام این خبر تاکید کرد که این نشست با اطلاع دولت مرکزی و با هدف مذاکره درخصوص طرح آشتی ملی با کمک سازمان ملل و طرف‌های بین‌المللی دیگر برگزار می‌شود.

به گفته المساری، این نشست براساس طرح قطر برای برگزاری نشست میان گروه‌های سیاسی عراقی در داخل و خارج برگزار می‌شود.

وزیر خارجه قطر در جریان سفر اخیر خود به عراق طرحی را برای پیشبرد روند آشتی ملی با برگزاری نشست میان گروه‌های سیاسی عراق در دوحه ارائه کرد.

المساری تاکید کرد که نمایندگان ائتلاف گروه‌های عراقی در این نشست با هیات حزب بعث دیدار نخواهند کرد بلکه با شخصیت‌های سیاسی دیگر دیدار خواهند کرد و برخی دیدارها نیز از طریق میانجیگران خواهد بود.

وی اعلام کرد که شرکت کنندگان عراقی نماینده هیاتی رسمی یا فراکسیون سیاسی نخواهند بود بلکه به صورت انفرادی در این نشست حضور خواهند یافت.

محمد الکربولی، رئیس فراکسیون الحل در پارلمان عراق نیز اعلام کرد که این کنفرانس با هدف کمک به عراق در زمینه بحران امنیتی و اقتصادی است و طرحی از سوی چند کشور عربی برای حل و فصل اوضاع سیاسی و کمک به مردم عراق بوده است که تعدادی از مخالفان روند سیاسی در آن حضور خواهند یافت.

پیشتر اعلام شده بود که دوم سپتامبر نشستی میان شخصیت‌های برجسته سنی در دوحه و با حضور سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق و سلمان الجمیلی، وزیر برنامه ریزی برگزار خواهد شد اما برخی طرف‌های اصلی سنی مشارکت در این نشست را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N943397

وبگردی