آفتاب
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

تعداد مراجعات سالمندان به مراکز درمانی 3 برابر سایر بیمه ‌شدگان است

تعداد مراجعات سالمندان به مراکز درمانی 3 برابر سایر بیمه ‌شدگان است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: جایگاه شرکای اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی بسیار ارزشمند است.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، دکتر محمدعلی همتی در نشست مشترک معاونت درمان و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با نمایندگان شرکای اجتماعی، اظهار داشت: ابلاغ سیاستهای کلی نظام سلامت از مهمترین اتفاقات بخش درمان طی دو سال اخیر و مهمترین سند در حوزه درمان کشور است و قوانین سازمان تامین اجتماعی باید بر اساس آن تهیه شود.

وی با بیان اینکه این سیاستها مسیر اصلی نظام سلامت را تعیین کرده است، گفت: در کشور ما بخش بیمه به موازات نظام سلامت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های دولت در داخل کشور مطرح شده است.

دکتر همتی تصریح کرد: توافقنامه هسته‌ای در حوزه سیاست خارجی و طرح تحول نظام سلامت در حوزه داخلی، دو وجه موفق عملکرد دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

وی گفت: در برخی سالها الگوهای موفقی در حوزه درمان و سلامت داشتیم اما به دلیل عدم توجه کافی از سوی دولتها مشکلات زیادی در این حوزه به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید ارتقاء خدمات درمانی به صورت جدی دنبال شد و منابع بسیار خوبی برای این حوزه به وجود آمد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به حوزه درمان به خوبی اشراف دارند، اظهار داشت: همکاری خوبی با وزارت بهداشت انجام شده است که باعث پیشبرد طرح تحول سلامت شده است.

دکتر همتی با بیان اینکه بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: در حوزه درمان مستقیم 73 بیمارستان و 9900 تخت فعال داریم که نشان دهنده تولید 9 تا 10 درصدی درمان کشور را دارد.

وی اظهار داشت: وظیفه اصلی سازمان تامین اجتماعی خرید خدمات درمانی است که از سوی بخش خصوصی، دولتی و خیریه ارائه می شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این سازمان از طریق 45 هزار مرکز طرف قرار داد و864 بیمارستان خدمات درمانی خود را در حوزه درمان غیر مستقیم به بیمه شدگان ارائه می دهد.

همتی افزود: تهیه تجهیزات کامل در بیمارستانها و عدم دریافت مبلغ 10 درصدی توسط مراکز درمانی دو کار اساسی در طرح تحول نظام سلامت بود.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر، فرانشیز به 3درصد کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی بیمارستان 300 تختخوابی کرمان، افتتاح 12 درمانگاه، راه اندازی دو بیمارستان بیرجند و ایلام در آینده و ارتقاء سطح 19 مرکز درمانی تامین اجتماعی از پروژه های سال 93 بوده است.

همتی افزود: ارتقاء 14 مرکز درمانی در سال جاری، افزایش تخت های عادی بیمارستانی به 360 تخت،35 پروژه در دست احداث، راه اندازی دو دستگاه آنژیوگرافی و به روز رسانی ناوگان آمبولانس مراکز درمانی از دیگر اقدامات حوزه درمان سازمان بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیمارستان های تامین اجتماعی از نظر محیط زیست به عنوان بیمارستان سبز معرفی شدند.

وی با بیان اینکه دومین تولید کننده و اولین خریدار درمان در کشور هستیم، افزود: سالانه حدود 400 میلیون مراجعه به مراکزملکی و طرف قرار داد داریم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: باید برای دوران سالمندی برنامه داشته باشیم از اینرو که هزینه درمان سالمندان 3 برابر و مراجعات آنان نیز 3 برابر سایر بیمه شدگان است.

وی تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت نظارت‌های دقیقی انجام شده و اسناد پزشکی با دقت بررسی می‌شود.

انتهای پیام

کد N943248

وبگردی