آفتاب

کاهش برتری حزب سیریزا یونان در یک نظرسنجی جدید

کاهش برتری حزب سیریزا یونان در یک نظرسنجی جدید

یک نظرسنجی جدید نشان داد، حزب سیریزای یونان در انتخابات زودهنگام ماه سپتامبر 26 درصد آرا را کسب خواهد کرد و آرای این حزب یک درصد بیشتر از آرای حزب محافظه کار دموکراسی جدید خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در ماه اوت از سمتش استعفا کرد تا حکم جدیدی برای توافق یونان با وام دهندگان بین المللی برای دریافت وام جدید به دست آورد اما کاهش آرای حزب سیریزا در نظرسنجی ها حاکی از آن است که این تصمیم سیپراس ممکن است نتیجه عکس دهد.

سیپراس در ماه ژانویه به قدرت رسید و وعده داد تا به ریاضت اقتصادی در یونان که درگیر رکود و بیکاری است، پایان دهد اما مجبور به پذیرش یک وام جدید 86 میلیارد یورویی با شرایطی دشوار شد.

در یک نظرسنجی جدید، بیش از دو سوم از پاسخگویان با عملکرد دولت سیپراس در طول دوران هفت ماهه نخست وزیری اش مخالفت کردند. پیشتر نظرسنجی ها نشان داده بودند که سیپراس همچنان محبوب رای دهندگان است زیرا دست کم در مذاکرات برای دریافت وام جدید مبارزه کرد.

براساس نظرسنجی جدیدی که نتایجش از سوی یک شبکه تلویزیونی پخش شد، حزب چپگرای سیریزا به رغم آن که در ماه مه تا 15 درصد آرای بیشتری از حزب دموکراسی جدید داشت، اما برتری اش بر این حزب به شدت کاهش یافته است. نظرسنجی جدید همچنین نشان داده که حزب طلوع طلایی شش درصد رای به دست می آورد و 10.5 درصد از یونانی ها هنوز تصمیمی برای انتخاب نگرفته اند.

در این نظرسنجی همچنین یونانی های مستقل آرای کافی برای رسیدن به آستانه سه درصدی به منظور ورود به پارلمان را کسب نخواهند کرد و حزب چپ افراطی جدید وحدت مردمی که با جداشدن برخی اعضای حزب سیریزا در ماه گذشته میلادی تشکیل شد چهار درصد رای کسب می کند.

یک چهارم از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، خواهان یک دولت ائتلافی متشکل از احزاب سیریزا، دموکراسی جدید و دیگر احزاب هستند.

انتهای پیام

کد N943025

وبگردی