آفتاب
مسئول سازمان بسیج دانشجویی:

اجازه ورود فرهنگ آمریکایی به داخل کشور را نمی‌دهیم

اجازه ورود فرهنگ آمریکایی به داخل کشور را نمی‌دهیم

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تاکید براینکه حتی با توافق هسته ای آمریکا همچنان دشمنان شماره یک ما است، گفت: اجازه نمی‌دهیم فرهنگ آمریکایی در داخل کشور نفوذ پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از سنگ یادبود یکصد لقب امام‌خمینی‌(ره) نسبت به آمریکا صبح امروز با حضور جمعی از دانشجویان و مسئولان سازمان بسیج در مقابل لانه جاسوسی سابق برگزار شد.

در این مراسم محمدحسین مرزه معاونت امور بین‌الملل موسسه صلح زیبا و داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی سخنرانی کردند.

مرزه: آمریکا بزرگترین ناقضین حقوق بشر

محمدحسین مرزه اولین سخنران این مراسم بود که با اشاره به ضرورت عبودیت در عصر کنونی، گفت: آمریکا می‌خواهد عبودیت را به فرعون‌های عصر منتقل کند و ما به ضمانت‌هایی نیازمندیم که استکبار را مهار کنند و یکی از بهترین این ضمانت‌ها علم خداوندی است.

وی افزود: برداشتن پرچم ضد استکبار برای این است که بنده کسی نبوده و در آزادی و آزادگی زندگی کنیم و از حقوق حقه خود بهره‌مند باشیم.

معاونت امور بین‌الملل موسسه صلح زیبا با بیان اینکه استکبار خطرناک است، ادامه داد: آمریکا مصداق بارز نقض حقوق حقه انسان‌ها در دنیا است و با بی‌شرمی تمام می‌گوید که تامین‌کننده حقوق بشر است؛ در حالی که خود از ناقضان آن به حساب می‌آید.

مرزه خاطرنشان کرد: اگر منافع آمریکا حکم کند، از این موضوع نیز به عنوان یک موضوع سیاسی بُرنده استفاده می‌کنند و این نشان‌دهنده برخورد دوگانه آنها با این مساله و برخورد و استانداردهای دوگانه در این نگاه حاکم است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا یکی از بزرگترین ناقضین حقوق بشر است، تصریح کرد: آنها در مقابل می‌خواهند ایران و برخی از کشورهای منطقه را نقض‌کننده حقوق بشر نشان دهند.

معاونت امور بین‌الملل موسسه صلح زیبا، ایستادن در کنار مستضعفین جهان را از عمق انسانیت و فهم دقیق حقوق بشر دانست و افزود: این مهم را بزرگانی مثل امام‌خمینی(ره) به ما آموخته‌اند و این فرهنگی است که بزرگان فقط آن را درک می‌کنند.

گودرزی: آمریکا همچنان دشمنان شماره یک ما است

دومین سخنران این مراسم داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی بود که هدف از این مراسم را رساندن این پیام به جهان دانست و گفت: همچنان دشمن شماره یک ایران، آمریکا است و جنایت 60ساله آمریکا از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد و کودتا علیه دولت مصدق، آغاز این جنایت‌ها است.

وی تصریح کرد: آمریکا با تحمیل جنگ و 17هزار شهید ترور به ایران، خوی استکباری خود را نشان داده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به توافق هسته‌ای، اذعان کرد: حتی اگر توافقی در زمینه هسته‌ای انجام شود و یا اینکه نشود، این ملت قصد سازش با دشمن شماره یک خود را ندارد.

گودرزی افزود: ما با دنیا تعامل داریم، اما با دشمن تعامل نمی‌کنیم و دشمن به بهانه توافق نمی‌تواند از ملت ایران طلب سازش کند، زیرا خوی استکباری آنها اجازه سازش نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه حتی با توافق هسته‌ای، آمریکا همچنان دشمنان شماره یک ما است، اظهار داشت: در داخل برخی سال‌ها بود که از مذاکره با آمریکا حرف می‌زدند و این مذاکره را چاره حل مشکلات ما می‌دانستند و امروز دو سال است که دولت با آمریکا مذاکره می‌کند و باید ببینیم که چه امتیازاتی گرفته‌ایم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: در متن برجام باید دید آمریکا چه میزان از تحریم‌ها را برداشته است و این دو سال مذاکره نشان داد که خوی استکباری دولت آمریکا اجازه برداشتن تحریم‌ها را نمی‌دهد.

گودرزی خطاب به کسانی که آرزوی خوردن ساندویچ مک‌دونالد در رستوران‌های تهران را دارند، گفت: آنها باید بدانند که راه نفوذ آمریکا به ایران بسته خواهد ماند.

وی توافق هسته‌ای را امتحان خوبی برای آمریکا دانست و تاکید کرد: آنها نشان دادند که نمی‌توانند از خوی استکباری خود دست بردارند و در کنار توافق مدام به دنبال نفوذ در ایران و عمق استراتژیک ما در منطقه هستند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم مظاهر فرهنگ آمریکایی در داخل کشور حاکم شود. خواب آمریکا برای بازگشت به داخل ایران تعبیر نخواهد شد و ملت ایران بر اصول خود استوار است.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: هر کسی که مسلمان است، قطعاً خوی استکبارستیزی نیز خواهد داشت و یکی از اصول اسلام، استکبارستیزی و نفی ظلم است.

بنابر این گزارش، در پایان این مراسم، پرچم آمریکا و انگلیس به آتش کشیده شد و همچنین دانشجویان و شرکت‌کنندگان در این مراسم پرچم آمریکا، اسرائیل و انگلیس را لگدمال کردند.

گفتنی است برخی از لقب‌هایی که در این سنگ یادبود نگاشته شده بود عبارت است از: «قدرت پوشالی، شرور، حیله‌گر، دشمن نوع بشر، مستکبر، خون‌خوار، فتنه‌گر، فرعون، اهل ترور و نظایر آن».

کد N943024

وبگردی