آفتاب

ابراز خرسندی وزارت خارجه آمریکا از حمایت سناتورها از برجام

ابراز خرسندی وزارت خارجه آمریکا از حمایت سناتورها از برجام

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از حمایت سناتورها و اعضای کنگره از توافق هسته‌ای تا به امروز بسیار خرسند هستیم و برای افزایش تعداد حامیان تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای خراب کردن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و این که وزارت امور خارجه نگرانی درباره این مسأله دارد یا نه، گفت: من نمی‌خواهم وارد تاکتیک‌های کنگره شوم. ما از حمایتی که تاکنون از توافق هسته‌ای در میان سناتورها و اعضای کنگره شده است بسیار خرسند هستیم. ما خواهان حداکثر حمایت ممکن از این توافق هستیم و به تلاش‌های خود برای افزایش شمار حامیان ادامه می‌دهیم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا مارک تونر در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش جمهوری‌خواهان برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در پاییز و خراب شدن توافق در صورت اجرایی شدن آنها، مدعی شد: آنچه 9 ماه همواره درباره این توافق گفته‌ایم این است که رفع تحریم‌ها به سرعت پس از اجرایی شدن توافق انجام نمی‌شود و ایران ابتدا باید تعهدات مرتبط هسته‌ای خود طبق این توافق را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که ایران و گروه 1+5 در 23 تیرماه بر سر آن به توافق رسیدند، ایران در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای‌اش از لغو تحریم‌های بین‌المللی برخوردار خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در حالی این ادعا را بار دیگر مطرح کرده است که مقامات ایران بارها گفته‌اند که تحریم‌ها به محض اجرایی شدن توافق هسته‌ای لغو خواهند شد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز چند روز پیش از حصول این توافق با تصویب قطعنامه‌ای آن را مورد تأیید قرار داد که لغو تحریم‌ها را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

کد N943001

وبگردی