آفتاب
سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران:

کارمندان دستگاه قضایی شرایط ویژه‌ای دارند

کارمندان دستگاه قضایی شرایط ویژه‌ای دارند

به مناسبت هفته دولت مراسم روز کارمند توسط محاکم تجدیدنظر استان تهران برگزار شد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لطفی سرپرست دادگاه های تجدیدنظر استان تهران ضمن بیان ملاک‌های تشویقی و سیاست های جاری در خصوص تکریم کارکنان نمونه اظهار کرد: ملاک برتری در دین مبین اسلام تقوا ذکر شده و این به معنای آن است که شخصی دارای ارزش های عالی انسانی است که تقوای بیشتری دارد.

لطفی گفت: هدف ما تشویق کارکنانی است که دارای تلاش و همیاری و مساعدت و کار بیشتری بوده اند و امیدواریم که این رویه باعث آن شود که دیگران نیز در این مجموعه تلاش و کار بیشتری از خود نشان بدهند.

سرپرست دادگاه های تجدیدنظر استان تهران افزود: تمام سیستم های حکومتی در جهان دارای کارکنانی هستند، اما تفاوتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد این است که خداوند متعال کار برای خدمت به خلق و مردم را موهبتی برای برگزیدگان خود اعلام داشته است؛ به این معنا که شخصی که رفع احتیاجات مردم را وظیفه خود می داند باید خود را از دیگران متمایز بداند؛ چرا که وی برای کار الهی برگزیده شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند کارکنان اداری که حتی در ساعات غیراداری به ایفاء وظایف اهتمام دارند اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی در مسیر شغلی همکاران ارجمند اداری، تعداد قابل توجهی از شما بیش از ساعات موظف به خدمت رسانی اهتمام دارید و این نشان از دینمداری و برخورداری از آموزه‌های دینی و مذهبی دارد.

لطفی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار در دستگاه قضایی بیان کرد: نظام حکومتی دارای بخش‌های مختلفی است اما شایان توجه است که کارمندان اداری قوه قضائیه با درگیری های سخت مردم و غم و غصه و ناراحتی های آنان سروکار دارند و از این لحاظ قابل مقایسه با سایر نهادها نیستند و کارمندان دستگاه قضایی شرایط ویژه ای دارند و جا دارد از این صبر و و شکیبایی و روحیه ایثار و جهاد آنان تشکر کنیم.

وی در پایان سخنان خود به قرائت منشور اخلاقی کارکنان که توسط حضرت علی (ع) تدوین شده پرداخت و در ادامه این مراسم ضمن پاسخ به سئوالات کاری برخی از کارمندان اداری به تعدادی از برگزیدگان که از خود تلاش و شایستگی ویژه‌ای نشان داده بودند با تقدیم لوح تقدیر، تشکر و قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام

کد N942964

وبگردی