آفتاب

پلیس اسپانیا منزل پدری مظنون حمله به قطار فرانسوی را بازرسی کرد

پلیس اسپانیا منزل پدری مظنون حمله به قطار فرانسوی را بازرسی کرد

پلیس اسپانیا منزل خانوادگی مظنون حمله ناکام ماه گذشته میلادی به یک قطار فرانسوی را بازرسی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ یکی از منابع پلیس اسپانیا گفت: نیروهای امنیتی آپارتمانی را در شهری واقع در جنوب این کشور صبح روز گذشته و با حکم قضایی دادگاه های فرانسه برای یافتن شواهد و مدارک بیشتر درباره حمله ناکام 21 اوت سال جاری میلادی به یک قطار که از آمستردام به سمت پاریس، فرانسه در حرکت بود، مورد تجسس قرار دادند.

این آپارتمان محل زندگی "ایوب الخزانی" است که حمله مذکور را با استفاده از یک کلت کمری، اسلحه خودکار و 270 خشاب مهمات انجام داد اما در اقدام خود ناکام ماند.

دادستان های فرانسه علیه این جوان 25 ساله مراکشی اتهامات تروریستی مطرح کرده و وی را به انجام حمله ای هدفمند و از پیش تعیین شده در این قطار متهم کرده اند.

این جوان زمانی در اقدام خود ناکام ماند که یک گروه از مسافران فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی وی را غافلگیر کرده و به پلیس تحویل دادند.

یکی از منابع پلیس اسپانیا اعلام کرد که والدین این جوان به پاسگاه پلیس رفته تا درباره این اقدام پسرشان مطالبی را ارائه دهند اما بازداشت نشدند.

الخزانی 25 ساله متولد مراکش در 2007 به اسپانیا نقل مکان کرد و در این کشور به یک مورد حمل مواد مخدر متهم شده است. مقام های دولت مادرید وی را فردی افراطی اعلام کرده و گفته بودند وی پیش از این حمله به صورت بالقوه برای کشور خطرناک است.

انتهای پیام

کد N942818

وبگردی