آفتاب

قول رییس‌جمهوری میانمار درباره برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه

قول رییس‌جمهوری میانمار درباره برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه

رییس جمهوری میانمار امروز (چهارشنبه) قول داد تا انتخاباتی آزاد و عادلانه برگزار کرده و در این روند گذار از دوره پیش از انتخابات به سمت پس از آن،‌ ثبات سیاسی را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، تین سین، رییس جمهوری میانمار در جریان پیام رادیویی ماهانه خود از احزاب سیاسی کشورش خواست تا به این مساله انتخابات توجهی ویژه داشته باشند و از چهارچوب‌ها و قوانین مربوطه کمیسیون ملی انتخابات تبعیت کنند.

وی همچنین به احزاب مختلف کشورش تاکید کرد تا به سخنرانی‌های تحریک آمیز که باعث از بین رفتن سازش و همبستگی ملی و مردمی در جریان کمپین‌های انتخاباتی می‌شود، نپردازند.

انتخابات 2015 میانمار که تین سین آن را گامی مهم در گذار دموکراتیک کشور می‌داند، قرار است 8 نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود و کمپین‌ها نیز از سه شنبه هفته آتی یعنی در تاریخ 8 سپتامبر تا 6 نوامبر آغاز می‌شود.

رییس جمهوری میانمار همچنین بر تلاشش برای نهایی کردن توافق ملی آتش بس با گروه‌های قومی مسلح تاکید کرد و گفت: دولت میانمار باید تمام تلاش خود را برای این روند صلح انجام دهد.

وی همچنین تاکید کرد که باید مذاکرات سیاسی هرچه سریعتر برای امضای این توافق صورت گیرد.

در جدیدترین دور مذاکرات صلح در یانگون،‌ پایتخت میان اتحادیه کمیته تصمیم‌گیری برای صلح و هیات ارشد گروه‌های قومی مسلح که در 6 اوت سال جاری میلادی پایان یافت، دو طرف بر ارائه پیش نویس به جز دعوت از تمام گروه‌های مسلح برای شرکت در امضای این معاهده صلح، توافق کردند.

انتهای پیام

کد N942786

وبگردی