آفتاب

"یک منبع" در وزارت دفاع روسیه حملات هوایی در سوریه را تکذیب کرد

"یک منبع" در وزارت دفاع روسیه حملات هوایی در سوریه را تکذیب کرد

یک منبع در وزارت دفاع روسیه اخبار منتشر شده درخصوص حضور جنگنده‌های این کشور در سوریه برای مقابله با داعش را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اخیرا روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت مدعی شده بود که تعدادی از افسران زبده نیروی هوایی روسیه به پایگاهی نظامی در نزدیکی دمشق منتقل شده‌اند و مسکو با اطلاع آمریکایی‌ به شکل مستقیم جنگ علیه داعش را آغاز کرده است.

این منبع که روسیه الیوم نام وی را فاش نکرده ارسال جنگنده‌های روسی به سوریه برای جنگ با داعش را تکذیب کرد و گفت: جنگنده‌های روسیه به سوریه ارسال نشده‌اند بلکه تعدادی از جنگنده‌های نیروی هوایی در فرودگاه‌ها و مناطق محل ماموریت خود براساس برنامه آموزش نیروهای روسی حضور دارند.

الکس فیشمان، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در مقاله‌ای با عنوان «روس‌ها در آسمان سوریه» مدعی شده بود که خلبان‌های نیروی هوایی روسیه طی روزهای آتی با استفاده از بالگردهای نظامی و جنگنده‌های خود حملات علیه اهداف داعش و شبه‌نظامیان تندرو دیگر را آغاز خواهند کرد.

پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره ارسال 6 فروند جنگنده میگ 31 به سوریه و استقرار آنها در فرودگاه مزه در حومه دمشق منتشر شده بود که همراه آنها نظامیان و مربیان ارتش روسیه نیز به سوریه اعزام شده‌اند.

مسئولان رسمی وزارت دفاع روسیه تا کنون به این اخبار که از مدتی است از سوی منابع مختلف غربی و عربی اعلام می‌شود واکنشی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام

کد N942778

وبگردی