آفتاب

ابلاغ ۲۴۳ قاضی ویژه اجرای قانون آیین دادرسی کیفری در سازمان قضائی

ابلاغ ۲۴۳ قاضی ویژه اجرای قانون آیین دادرسی کیفری در سازمان قضائی

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضائی نیروهای مسلح از ابلاغ ۲۴۳ قاضی ویژه اجرای قانون آیین دادرسی کیفری در سازمان قضائی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری با بیان اینکه شکایات بسیار کمی در ارتباط با برخورد نامناسب کارکنان سازمان قضائی با ارباب رجوع وجود دارد اعلام کرد: در مجموع کمتر از۴۰۰ شکایت از جهات مختلف واصله شده که ۹۰ درصد آنها طی بررسی های به عمل آمده وارد تشخیص داده نشده است.     

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در رسیدگی دقیق به شکایات مردم گفت: معظم له بر رسیدگی دقیق و سریع و ارائه پاسخ صحیح به موضوعات مطرح شده در شکایات مردمی تأکید کرده اند.

وی با بیان اینکه تشکیلات سازمان قضایی نیروهای مسلح منطبق بر قانون آیین دادرسی کیفری جدید تغییر کرده است گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، برابر قانون از ابتدای تیر ماه دادگاه‌های تجدیدنظر نظامی و دادگاه‌های نظامی یک نیز با سه قاضی فعالیت خود را آغاز کردند.

صفری درباره دیگر اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح برای اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری گفت: پس از نیازسنجی ها حدود ۱۰۰ قاضی طی سه دوره از بین حقوقدانان نظامی جذب سازمان قضایی شدند که بیشتر آنها به استان های مرزی اختصاص یافتند.

وی به درخواست ابلاغ جدید برای ۲۴۳ قاضی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت های قضات در اجرای دقیق قانون آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و افزود: در روز اول اجرای این قانون،۹۰ درصد ابلاغ ها آماده شد که بنا به اعلام مسئولان ذی ربط در قوه قضائیه منظم ترین درخواست ها و پیشنهادها از سوی سازمان قضایی بوده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بازرسی از دو استان صورت گرفته و ۹ استان دیگر در برنامه بازرسی نوبه ای قرار دارند و ۵ استان نیز به طور فوق العاده بازرسی می شوند.

کد N942568

وبگردی