آفتاب
وزارت خارجه سوریه:

جنایتهای داعش علیه مردم کفریا و فوعه با حمایت آنکارا صورت میگیرد

جنایتهای داعش علیه مردم کفریا و فوعه با حمایت آنکارا صورت میگیرد

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنایتهای تروریست های تکفیری داعش علیه شهروندان سوری در «کفریا» و «فوعه» با حمایتهای لجستیکی گسترده دولت آنکارا صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وزارت خارجه سوریه امروز سه شنبه در خصوص اوضاع وخیم انسانی در شهرک های شیعه نشین «کفریا» و «فوعه» به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت.

بر اساس این گزارش، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: دولت آنکارا با ارائه حمایت های لجستیکی گسترده به تروریست های داعش، زمینه جنایتهای این گروه تروریستی علیه مردم کفریا و فوعه را فراهم آورده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت آنکارا مسئول تمامی جنایت هایی است که تروریست های داعش علیه شهروندان کفریا و فوعه مرتکب می شوند.

شهرک های شیعه نشین «کفریا» و «فوعه» در استان ادلب از حدود چهار ماه پیش توسط تروریست های داعش محاصره شدند. این دو شهرک در شمال غرب سوریه قرار دارند. استان ادلب هم‌مرز با ترکیه بوده و فاصله فوعه و کفریا با مرزهای ترکیه نیز تنها ۳۰ کیلومتر است. از سوی دیگر، این دو شهر شیعه نشین حدود ۳ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. نزدیکی شهرهای  «کفریا» و «فوعه» به مرزهای ترکیه، موجب شد تا تکفیریها تصرف این دو شهر را چندان سخت تصور نکنند. با این وجود، مقاومت شدید مردم فوعه و کفریا آنها را در تحقق هدف خود ناکام گذاشت. شکست گروه‌های تروریستی تکفیری د‌ر تصرف فوعه و کفریا آنها را برآن داشت تا با تحت فشار قرار دادن شیعیان، آنها را وادار به تسلیم کنند یا حداقل با تضعیف آنان اشغال این شهرها را تسهیل کنند. در این راستا این گروه‌ها ضمن قطع کامل خطوط انتقال آب و برق و گاز، از ورود هرگونه مواد غذایی، دارویی و امدادرسانی به شیعیان  کفریا و فوعه جلوگیری می‌کنند.

کد N942478

وبگردی