آفتاب

گزارش رویترز از چشم‌انداز نامناسب انرژی هسته‌ای در ژاپن

گزارش رویترز از چشم‌انداز نامناسب انرژی هسته‌ای در ژاپن

بررسی‌های خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که به دلیل وجود چالش‌های قانونی، نگرانی افکار عمومی و اعمال قوانین ایمنی شدید پس از بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن، از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای این کشور چشم‌انداز نامناسبی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، تعداد راکتورهایی که قرار بوده است فعالیت آن‌ها ظرف چند سال آینده از سرگرفته شود به نصف رسیده است. حتی با وجود از سرگیری فعالیت راکتور هسته‌ای سندای پس از فاجعه فوکوشیما به نظر می‌رسد آینده مناسبی پیش روی انرژی هسته‌ای ژاپن نباشد.

این در حالی است که با وجود دید منفی افکار عمومی ژاپن به انرژی هسته‌ای دولت شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و بخش صنعت این کشور تلاش می‌کنند تا با از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای، پس از دو سال، از هزینه‌های ناشی از استفاده از منابع فسیلی برای تولید انرژی را کاهش دهند.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که از 42 راکتور هسته‌ای قابل استفاده در ژاپن تنها 7 راکتور ظرف چند سال آینده فعالیت خود را از سرخواهند گرفت. سال گذشته دولت شینزو آبه اعلام کرده بود که قصد دارد 14 راکتور هسته‌ای را ظرف چند سال آینده دوباره فعال کند.

این داده‌های رویترز بر پایه اطلاعات بازرسی از راکتورها که از سوی سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ژاپن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، مصاحبه با دادگاه‌ها و مقامات محلی ژاپن است.

به گزارش ایسنا، در مارس 2011، وقوع سونامی باعث ورود مقادیر زیادی از آب دریا به نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما و گدازش راکتور هسته‌ای آن شد که باعث خروج تشعشعات هسته‌ای به بیرون نیروگاه شد.

انتهای پیام

کد N942446

وبگردی