آفتاب

دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با امیرعبداللهیان

دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با امیرعبداللهیان

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه برنامه‌های سفرش به لبنان با سیگرید کاگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در هماهنگی امور لبنان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و با حضور محمد فتحعلی، سفیر کشورمان انجام گرفت، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم سازمان ملل و تلاش‌های مثبت خانم کاگ در لبنان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده است تا به تکمیل روند سیاسی در لبنان مساعدت کند.

او افزود: موضوع انتخاب رییس‌جمهور و حل مشکلات دیگر در لبنان یک موضوع لبنانی است و ما معتقدیم که مقامات و رهبران گروه‌های سیاسی لبنان از درایت و تدبیر بالایی برای حل چنین مشکلاتی برخوردار هستند و لذا خوش‌بین هستیم که لبنان به خوبی از این مرحله عبور خواهد کرد.

امیرعبداللهیان هم‌چنین با اشاره به تلاش‌های مستمر رژیم صهیونیستی برای پیاده کردن نقشه‌های شوم خود در منطقه، بر لزوم هشیاری همه کشورها و الویت بخشیدن به مقابله با این توطئه ها تاکید داشت.

در این دیدار کاگ نیز با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه از مواضع طرف ایرانی در راستای حل و فصل مشکلات منطقه‌یی قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد که طرف‌های لبنانی بتوانند مشکلات خود را با استفاده از ساز و کارهای سیاسی و بخصوص روش گفتگو حل و فصل کنند.

امیرعبداللهیان که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی در بیروت به سر می‌برد، پیش از ملاقات با کاگ، بنا به درخواست استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با نامبرده نیز ملاقات داشته و آخرین وضعیت بحران سوریه و راهکار سیاسی حل این بحران را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام

کد N942390

وبگردی