آفتاب

تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ارائه قطعنامه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای‌اش

تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ارائه قطعنامه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای‌اش

بنا بر اعلام یک روزنامه صهیونیستی، اسراییل از مصر خواسته است تا تلاش برای صدور قطعنامه‌ای مبنی بر لزوم انجام بازرسی‌های بین‌المللی از تاسیسات هسته‌ای اسراییل را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه اورشلیم پست، مشاور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل در سفری که سه هفته پیش به قاهره داشته است با وزیر خارجه مصر که تلاش‌ها و لابی‌ها در جامعه بین‌المللی را علیه برنامه هسته‌ای اسراییل رهبری می‌کند در این باره گفت‌وگو کرده است.

مشاور نتانیاهو در این دیدار از کشور و مصر و وزیرخارجه آن خواسته است تا تلاش خود در مجاب کردن جامعه بین‌المللی برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای اسراییل را ادامه ندهد.

قرار است طرح بازرسی از تاسیسات هسته‌ای اسرائیل در دو هفته آینده برای تصویب در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رای گذاشته شود.

به گزارش ایسنا،‌ رژیم صهیونیستی که تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه است تا کنون داشتن تسلیحات هسته‌ای را نه تایید و نه رد کرده است و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای‌اش را هم نمی‌دهد. به گفته کارشناسان هم اکنون رژیم صهیونیستی دارای 80 تا 100 کلاهک هسته‌ای است.

انتهای پیام

کد N942365

وبگردی