آفتاب

رئیس جمهور افغانستان خواهان "جهاد " علیه فساد شد

رئیس جمهور افغانستان خواهان "جهاد " علیه فساد شد

رئیس جمهور افغانستان امروز (سه شنبه) خواهان "جهاد" علیه فساد در این کشور شد.

رئیس جمهور افغانستان امروز (سه شنبه) خواهان "جهاد" علیه فساد در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تلاش دارد تا با فساد به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی این کشور مقابله کرده و تلاش دارد تا به تقویت اقتصاد و اشتغال‌زایی بپردازد.

اشرف غنی، که حدود یک سال است که به ریاست جمهوری رسیده فساد را یک "غده سرطانی" برای افغانستان که حیات آن را تهدید می‌کند، توصیف کرد.

اشرف غنی در یک سخنرانی در دبیرستانی در شهر کابل گفت، فساد در قراردادهای دولتی، زمین‌خواری و تولید غیرقانونی مواد مخدر و قاچاق آن از جمله مشکلات بزرگ و مهم افغانستان هستند.

وی تاکید کرد، آموزش کلید پایان دادن به فساد در افغانستان است.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد، دولت کابل از آنجا که اکثریت مردم افغانستان با اتکا به زمین کشاورزی امرار معاش می‌کنند، در حال سرمایه گذاری بر بخش کشاورزی است.

غنی اظهار کرد، افغانستان باید به عنوان یک صادر کننده محصولات کشاورزی قانونی در جهان شناخته شود. این در حالی است که اکثر هروئین تولید شده در جهان متعلق به کشور افغانستان است.

در این میان امروز گزارش شد که افراد مسلح در استان بقلان در شمال افغانستان اقدام به ترور منور شاه، وکیل نظامی ارشد این استان کردند.

افراد مسلح با سلاح گرم از نزدیک به سر منورشاه در شهر پلی خمری، مرکز این استان شلیک کردند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما شبه نظامیان طالبان اخیرا حملات خود به نیروهای امنیتی و مقام‌های دولت این کشور را تشدید کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N942189

وبگردی